לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"ישראל אחת" מאיימת בעקיפין במלחמת אזרחים בנושא הגולן


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 27/10/1992 (יום שלישי)
מיון מהיר:
מפלגות הימין
דבר - חדשות
1992
"ישראל אחת", המנהלת את המאבק נגד נסיגה מהגולן, מאיימת בעקיפין במלחמת אזרחים במקרה של ויתורים ברמת הגולן.

במטה המשותף של "ישראל אחת" משתתפות כל מפלגות וארגוני הימין - החל במפד"ל וכלה בעזרא (פא"י) להוציא את אנשי כהנא. במסגרת המאבק פירסם המטה המשותף את מכתביו מ-1975 של הרב צבי קוק, מייסד ומנהיג גוש אמונים, אל שמעון פרס - שר הביטחון בממשלת רבין, ואל הרמטכ"ל דאז, מוטה גור.

המכתבים נכתבו בעת מסעות הדילוגים של הנרי קיסינג'ר באזור, מסעות בעקבותיהם נחתמו שלושה הסכמים עם מצרים - הפסקת אש, הפרדת כוחות והסכם ביניים, והסכם עם סוריה על הפרדת הכוחות.

הרב צבי קוק יצא אז בהתקפה חריפה נגד קיסינג'ר, וכינה אותו "בעל הגויה", בגלל אשתו הלא יהודיה. במכתבו אל שמעון פרס חוזר הרב קוק על האזהרה שהזהיר בשעתו את משה דיין, "כי על ויתורים טריטוריאליים ביהודה ושומרון תהיה מלחמה פנימית. כאשר העם כולו יתקומם בזה נגד הממשלה, כמובן שהנני (הרב קוק) עם העם כולו, ולא עם הממשלה בכשלונה".
למוטה גור, הרמטכ"ל דאז, הוא כתב בין היתר: "על שלטוננו המוחלט במלוא מרחב ארץ חיינו ביהודה ושומרון תהיה בהחלט מלחמה בתוכנו".

כמו כן פירסם המטה של "ישראל אחת" את דעתו של הרב צבי קוק על הסכם קמפ דיוויד ומסירת סיני למצרים, להם קרא "בגידה ומעילה בכל תפקידנו ויעודנו הדורותיים".


צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Harry S Truman Building, 2201 C Street, NW, וושינגטון, ארצות הברית (משרד החוץ האמריקאי) | רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | רחוב אליעזר קפלן 37, תל אביב (משרד הביטחון - מחנה רבין, הקריה) | רמת הגולן
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות