לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עירית י-ם דחקה את בעלי המלאכה משותפות בחברה שמטרתה לבנות את אזור המלאכה

המנושלים רואים בכך נקמה על שלא עשו את "מלאכת" מפא"י בבחירות להתאחדות בעלי המלאכה והנחילו לה כשלון


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 26/07/1963 (יום ששי)
התאחדות בעלי המלאכה והתעשיה הזעירה בירושלים, נדחקה משותפות בחברה אשר מלכתחילה הוחלט על הקמתה בכדי לשרת את צבור בעלי המלאכה בבירה.

עוד לפני הבחירות לכנסת החמישית הבטיח ראש העיר המנוח גרשון אגרון ז"ל להעמיד לרשות התאחדות בעלי מלאכה מגרש ברחוב אגריפס מקום ששימש כשוק, בכדי שעליו יוקם בית המלאכה, הבטחה זו ניתנה כאילו מתוך התחשבות בסבלם של בעלי המלאכה שבתי המלאכה שלהם מפוזרים במקומות שונים ובתנאים בלתי מתאימים. למרות שלכל הסיעות במועצת העיריה היה ברור שהבטחה זו ניתנה לרגלי הבחירות והם לא נרתעו מלתמוך בה, מתוך תקוה שמעז יצא מתוק ... ובינתיים יזכו בעלי המלאכה בבית משלהם.

האכזבה הראשונה באה לבעלי המלאכה מיד לאחר הבחירות לכנסת, כזכור ירדה מפא"י בבחירות אלו, והנהלת העיריה המפא"ית טענה שהכוונה לא היתה להעמיד את המגרש בחינם, בלי כל תמורה, אלא לאפשר לציבור בעלי המלאכה לקבלו בתשלומים. זמן קצר לאחר מכן התברר שגם בהבטחה זו אין הנהלת העיריה מוכנה לעמוד ובמשך הזמן נדחו בעלי המלאכה ב- "לך ושוב" ...

לפני כמה חודשים סוכם שבמקום להעמיד את המגרש לרשות התאחדות בעלי המלאכה, תוקם חברה משותפת, הממשלה (משרד המסחר והתעשיה), העיריה והתאחדות בעלי המלאכה, והיא אשר תקים את בית המלאכה בתנאים שיקבעו. באין ברירה השלימו בעלי המלאכה עם הצעת הסדר זו, למרות שנציג תנועת החרות מר א. אקסלרוד דרש להקים את החברה ע"י יזמה פרטית.

וכאן באה האכזבה הקשה ביותר לציבור בעלי המלאכה ותעשייה זעירה בבירה, לפני ימים מספר הם קיבלו הודעה מהנהלת העיריה אשר לפיה לא יהיו בעלי המלאכה שותפים בחברה זו, ובה ישתתפו רק משרד המסחר והתעשיה ועיריית ירושלים.

הודעה זו עוררה מרירות רבה בקרב ציבור בעלי המלאכה בעיר, הם מציינים כי תכנית שהם היו יוזמיה, והבטחה שניתנה להם במפורש - נעשתה לאל וגורמים אחרים הם שניצלוה מבלי לשתפם כלל.

בחוגי בעלי המלאכה רואים בכך את נקמתה של הנהלת העירייה המפא"ית בשל כשלונה של רשימת מפא"י בבחירות שנערכו להתאחדות בעלי המלאכה בירושלים לאחרונה.

במוסדות העירייה הובאה מחאה תקיפה ונמרצת מצד חבר מועצת העיריה מר א. אקסלרוד על יחס מוזר ובלתי מכובד זה, כלפי בעלי המלאכה.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אגריפס ירושלים | כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות