לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מגעים מקבילים להרחבת הקואליציה ולפתרון המשבר


מאת: חמי שלו ואמיר נוימן
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 12/05/1993 (יום רביעי)

לראש הממשלה נותרו למעשה תשעה ימים עד כניסתה לתוקף של התפטרות נוספת של דרעי; רבין: צירוף מפלגות נוספות חיוני כדי למנוע הישנות משבר דומה; ביקורת קשה ב "עבודה" על הפקדת המו"מ עם מרצ וש"ס בידי רמון ושבס


רמז לפשרנות בש"ס

נח זבולוני מוסר: רמז לגישה פשרנית אפשרית של ש"ס ניתן למצוא אתמול במאמר המערכת של בטאון ש"ס "יום ליום" שכותרתו - "ש"ס לא שוכחת". בעל המאמר אומר כי המשבר אין פרושו שש"ס עוברת לתמוך אוטומטית בליכוד ולרקוד לצלילי חלילו, ומוסיף: "אם יש לש"ס מישהו שכלפיו יש להביע אי-אמון, הרי שזהו הליכוד עצמו, ולא רק בשל הפרת ההבטחות הבוטה של ראשיו, אלא בעיקר בשל ניסיונותיו הרבים לנעוץ סכינים לרוב בגב שותפיו, בה בשעה ששריו חייכו אליהם מאוזן לאוזן בישיבות הממשלה".
המאמר גם מאשים כי כמה מראשי הליכוד בחשו בחקירה הארוכה נגד השר דרעי וגם התגייסו כדי להבטיח רוב להסרת חסינותו של סגן השר רפאל פנחסי.
והמאמר מסיים: "אז אם עומדת שאלת אי-אמון על הפרק, הרי שמבחינתה של ש"ס הוא איננו מופנה כלפי ממשלתו של רבין, שבדרך כלל עמדה בהבטחותיה, כי אם כלפי הליכוד !"

מנהיג המפד"ל, ח"כ זבולון המר, אמר אתמול כי נסיונות חוזרים ונשנים שנעשו בימים האחרונים לכרוך את המפד"ל במשבר הקואליציוני - בדרך זו או אחרת לא נועדו אלא לשרת את מאזן האימה שבין ש"ס לבין מרצ. המר הבהיר, כי המפד"ל לא הוזמנה לשיחות וכי איש מחבריה לא העלה על דעתו לנהל מו"מ קואליציוני מכל סוג שהוא, וכל השמועות בעניין זה, שגורמים ב "עבודה" נהנים לטפח, מופרכים ושקריים מיסודם.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב גרניט 8, פתח תקווה (מערכת יום ליום) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות