לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראש תנועת מימד, הרב עמיטל:

עם ישראל ותורת ישראל הם ערכים חשובים יותר מאדמת ארץ ישראל


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 14/05/1993 (יום ששי)
הרב יהודה עמיטל, ראש ישיבת "אלון שבות" והעומד בראש תנועת "מימד", קובע כי הערך העליון הוא עם ישראל ותורת ישראל ולא כפי שקבעו אחרים אדמת ארץ ישראל. הרב עמיטל מסתמך בקביעתו על מקורות חז"ל והוגי דעות חרדיים ודתיים בישראל.

הדברים נאמרו על ידי עמיטל בכנס היסוד של נוער מימד, שנערך לפני ימים ספורים בירושלים, והיווה תשובה הולמת לטקס שערך המפד"ל, בו נערכו "נשואין" עם אדמת הגולן, כולל כתובה.

בכנס השתתפו מאות בנים ובנות מכל רחבי הארץ, רובם חניכי תנועות הנוער "בני עקיבא" (מפד"ל), צופים ו- "עזרא" (פא"י) שהצטרפו למימד.

בפני הצעירים הופיעו הרב עמיטל, קרוב משפחה של הרב שך, מוקי אופנהיימר ושלמה ישי, שהדגישו כי המטרה של הקמת נוער מימד איננה להקים תנועת נוער חדשה אלא לגרום שחברי תנועת נוער מימד ישפיעו על תנועות הנוער הדתיות הקיימות שהקצינו לאחרונה, בכיוון של מתינות, עצמאות, פתיחות מחשבתית, מעורבות בנושאים חברתיים ובירורים רעיוניים ורוחניים עמוקים בשאלות יסוד של העם והמדינה.

הרב עמיטל הדגיש בדבריו כי המשימה של מימד היא להחזיר לציונות הדתית את תפקידה כגשר בין כל חלקי הציבור והוסיף כי כל תפיסה האומרת שכל הבעיות בטלות לנוכח שלמותה של ארץ ישראל, לדעתו היא פסולה, וכאשר תפיסה זו מופיעה כתפיסה דתית-הלכתית היא בגדר עיוות דרכיה של התורה.

הרב שלמה ברין אמר, כי בני הנוער של מימד וחבריה הבוגרים צריכים לעבור מבית לבית ולשכנע את הציבור כי כדי למנוע מלחמות ושפיכות דמים יש לוותר בכאב גם על שטחי ארץ ישראל השייכים לנו.

מוקי אופנהיימר, קצין במילואים, אמר כי בעיניו המשימה הקדושה ביותר היא לגרום לכך שאבות יפסיקו לומר קדיש על קברי בניהם ומורים יחדלו להספיד את תלמידיהם ושכל הישראלים ובעיקר הציונים-הדתיים "יתחילו לחשוב שאולי אפשר גם אחרת".

שלמה ישי הדגיש בדבריו את הצורך לגייס בני נוער רבים ככל האפשר כדי שיובילו את המאבק האידיאולוגי שמימד לקחה על עצמה.

בכנס נאמר כי מאות דתיים מכל רחבי הארץ מבקשים להצטרף לפעולות חוגי הנוער של מימד. רבים מהמשתתפים הביעו את רצונם להשתתף בכינוסים רעיוניים בהם ידונו על שאלות מרכזיות המעסיקות את הנוער הדתי-ציוני.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יד חרוצים 15, ירושלים (מפלגת מימד)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות