לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יהודים ומצוות קבורה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 11) - 25/11/1984 (יום ראשון)
"בתפוצות", עלון של הקונגרס היהודי העולמי בירושלים, מוסר מפי סופר "ג'ואיש כרוניקל" בלונדון, כי תושב העיר מוסקבה, יהודי שומר תורה ומצוות, פנה באחרונה אל ראש הממשלה ניקולאי טיכונוב בבקשה שיעשה הכל למען הסרת האפליה הנוהגת בברית המועצות ביחס ליהודים בענייני קבורת מתים. אין מעמידים לרשותם מקומות קבורה מספיקים, ומשום כך קורה לעתים שגופותיהם של יהודים נשרפות לאפר, בגלל מחסור במקום קבורה, אף ששריפת גופות עומדת בניגוד גמור להלכה היהודית. לדברי הפונה, לא קיימת בעיה זו אצל מיעוטים אחרים, כגון מוסלמים, כי הרשויות המקומיות מעמידות לרשותם מקומות קבורה בקרבת מגוריהם.

ועוד באותו עניין. גם בסינגפור לא נותנים מנוח למתים היהודים. הממשלה דורשת מוועד הקהילה היהודית במקום לפנות את 820 הקברים מבית הקברות היהודי שברחוב תומסון. הסיבה לדרישה זו היא שבמקום בית הקברות היהודי אמורה לעבור שלוחה של הרכבת התחתית, הנמצאת בשלב סיומה.

ועד הקהילה היהודית בסינגפור התכנס לישיבת חירום, משום שהארכה להעברת שרידי הנפטרים, שניתנה על ידי הממשלה מסתיימת בימים אלה. הממשלה מוכנה לשאת בהוצאות הקשורות בהעברת הקברים לבית עלמין אחר, אולם רבני העיר הציעו ששרידי הגופות יובאו לקבורה בישראל. הצעה זו לא נתקבלה ותמכו בה רק שישה מן הנוכחים באסיפה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | סינגפור
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות