לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש מזהיר התימנים משמד


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 16/07/1993 (יום ששי)
הרב משה הירש, מנהיג רוחני ו "שר החוץ" של נטורי קרתא הגיב בחריפות על דברי יו"ר מחלקת העלייה של הסוכנות, אורי גורדון, שקבע כי היהודים בתימן חיים בארץ מצוקה, בגלל שאינם יודעים מה זה בנק וביטוח לאומי.

הרב הירש, שהחל בפרסום מוקדם על עליית יהודי תימן באמצעות מודעות של נטורי קרתא בשכונות החרדיות של ירושלים, ואחריו המשיכו המפלגות הדתיות באופוזיציה, היה הראשון שניסה לטרפד את עליית יהודי תימן ארצה. לדעתו, בישראל מעבירים אותם על דתם. לדבריו, אורי גורדון, מודה כי היהודים בתימן לא נתקלים בבעיות אנטישמיות וכי מצבם הכלכלי טוב והם חיים בשלום עם שכניהם הערבים, אולם אינו מבין את "לשון הקודש" שלהם.

לדעתו של הירש, גורדון הוא זה החי בארץ מצוקה, בארץ שכולם מחכים לצ'ק מהביטוח הלאומי כדי להקל על מצבם הכלכלי וכן לכסות את האוברדרפט. לדבריו, רצוי ללכת לאולפן של תימנים כדי ללמוד את שפת הקודש האמיתית.

הרב הירש מייעץ לציונים ולמדינה הציונית לעזוב את התימנים לנפשם, ולא להתערב באורח החיים לפיו חיו בתימן, ולא יעבירו על דתם כמו שעשו לפני חמישים שנה.

הבד"ץ של העדה החרדית בירושלים בהרכבו המלא פנה אל יהדות העולם שלא תעמוד מנגד ותעשה מה שביכולתה "להציל את אחינו המגיעים לארצנו הקדושה מסכנת שמד רחמנא ליצלן".

דפים בנושא:


צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב המלך ג’ורג’ 45, ירושלים (מחלקת העליה של הסוכנות היהודית בשנות ה-80) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות