לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בכירים דתיים בסוכנות:

החשיפה ב "יתד נאמן" טרפדה הקמת מרכז קליטה חרדי נפרד לעולי תימן

אורי גורדון: ישראל אינה מדינה חרדית ואין לבודד את הנקלטים בה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 23/07/1993 (יום ששי)
פתיחת מרכז קליטה חרדי נפרד עבור עולי תימן טורפדה בגלל החשיפה על העלייה מתימן ב "יתד נאמן", בטאון דגל התורה - מסרו בכירים דתיים בסוכנות היהודית בירושלים.

ראש מחלקת העלייה בסוכנות, אורי גורדון, החליט לסכל את היוזמה לרכז את כל עולי תימן במרכז קליטה נפרד בעל צביון חרדי ואמר, "כי על החרדים לזכור שמדינת ישראל אינה מדינה חרדית ואין לבודד את העולים הנקלטים בה או להסתיר מהם את המציאות הישראלית שחיים בה גם יהודים שאינם שומרי תרי"ג מצוות".

סגן שר הבינוי, הרב אריה גמליאל מש"ס, הגיב ואמר, כי "יימשכו מאמצי השכנוע בקרב ראשי הסוכנות בירושלים ובעולם להעמיד את אחד ממרכזי הקליטה השייכים לסוכנות לרשות עולים שומרי תורה ומצוות".

הבכירים הדתיים בסוכנות גילו השבוע, כי בעקבות הוויכוח הציבורי בקרב היהדות החרדית סביב קליטת העולים הדתיים וחשיפת העלייה מתימן ב "יתד נאמן" טורפדה פתיחת מרכז קליטה חרדי נפרד. הם הזכירו, כי לפני שש שנים, בימי שלטון הליכוד, הביע יו"ר מחלקת העלייה והקליטה, חיים אהרון, נכונות להקצות את אחד ממרכזי הקליטה לעולים שומרי תורה ומצוות שהגיעו אז מאירן. הבטחה זו ניתנה לשר הפנים דאז, יצחק פרץ, שפעל בנושא. בפגישה שהתקיימה בלשכת השר השתתף גם מנהל מחלקת העלייה והקליטה, דוד לוין.

אותם פקידים בכירים טוענים, כי המהלך טורפד אז בעקבות פרסומים שיזם אחד מעוזרי השר בעיתונות החרדית למחרת הפגישה. דבר קיום הפגישה, שהוגדרה כסודית, הובא לידיעתו של יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, אריה דולצין המנוח, ועוד באותו יום הוא זימן אליו את חיים אהרון ודוד לוין ונזף בהם על נכונותם לשכן עולים דתיים במרכז קליטה נפרד.

הסיפור חזר על עצמו היום, כאשר חשיפת העלייה מתימן ב "יתד נאמן" טרפדה, לדברי הפקידים, הקמת מרכז קליטה נפרד לעולים שומרי תורה ומצוות.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים) | רחוב ז’בוטינסקי 108, רחובות (מערכת יתד נאמן)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות