לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אין אפוטרופוס לצניעות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 19/08/1993 (יום חמישי)
בד"צ העדה החרדית לא אוהב את פארק המים בחפץ חיים

הבד"צ של העדה החרדית בירושלים חידש שנית את האיסור שהטיל בשעתו על ביקורים ב "פארק המים" בקיבוץ חפץ חיים, המשתייך לפא"י. לפני 4 שנים, ערב התשעה באב תשמ"ח, שיגר הבד"צ מכתב חריף אל הנהלת "אפיקי מים" הבעלים של "פארק המים" בקיבוץ חפץ חיים ובו הוא מודיע כי האיסור שהוטל על הבריכות והמגלשות בקיבוץ עומד בתוקפו ולא יועילו שום עצות ותיקונים להסירו.

ההצעה היחידה של הבד"צ היתה לסגור את הפארק באופן הרמטי ובהקדם. וזאת בעקבות "הידיעות המחרידות" והמוסמכות על מכשולים נוראים שהגיעו לבד"צ מאנשים שביקרו בבריכות ובמגלשות בקיבוץ ובמיוחד על המתקנים בפארק עצמו, הישנים וגם החדשים, שהרסו והורסים את הצניעות באופן נורא, כפי שנאמר "אין אפוטרופוס לעריות ... ".

הבד"צ קבע כי "בפארק התחיל הקשר והתוצאות החמורות רחמנא ליצלן ... שאי אפשר להעלותן על הכתב והורים צועקים וי וי על השחתת בניהם ובנותיהם והתוצאות מי ישורנו והשם ישמרנו ... "

ולא די בכך, נאמר במכתב: "הוספתם חטא על פשע בהבאת זמרים, דברים אשר לא שיערו אבותינו שיגרמו נוראות רחמנא ליצלן, ואחריותה דברים החמורים תחול על ראשכם! ולא בדברים אלו עושים כספים, ועזות וחוצפה לעשות דברים כאלו במקום שנושא עליו את שמו הקדוש של מרן החפץ חיים זכר צדיק וקדוש לברכה וזכותו יגן עלינו אמן ועוד: מה תענו ביום הדין וביום התוכחה" ? שואל הבד"צ את חברי קיבוץ חפץ חיים.

בחודש אלול תשנ"ב לפני כשנה חידש הבד"צ את האיסור על פארק המים ואכן לפני זמן מה פירסם אותו ברבים. שכן במכתב נאמר כי אין לפארק המים תקנה אלא סגירה מוחלטת ובהקדם ואם לא יצייתו יפרסם הבד"צ את האיסור ברבים וכאן כך עשה.

בפרסומו הוסיף הבד"צ כי מכאן "מודעה לאורייתא" גם ליתר הברכות שבשאר פארקי המים שבהם נמצאים גברים ונשים ביחד בעת הרחיצה ואינם מופרדים ליום אחד לגברים וליום אחד לנשים. ובעקבות איסור זה הודיע "ועד משמרת הצניעות" בירושלים כי בריכת השחייה ב "נס הרים" אסורה וזאת בניגוד למודעות שפורסמו כי הבריכה ב "נס הרים" כשרה למהדרין גם לציבור החרדי.

יצויין כי בעיתונות החרדית של "אגודת ישראל" ו- "דגל התורה" פורסמו מודעות בתשלום על פארק המים בקיבוץ חפץ חיים למרות האיסור שהטיל עליו הבד"צ של העדה החרדית.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | קיבוץ חפץ חיים (פארק המים קיבוץ חפץ חיים) | מושב נס הרים (פארק המים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות