לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בעקבות פעילותה במאבק הפוליטי נגד הממשלה

העבודה ומרצ תובעות להפסיק את המימון הממשלתי לתנועת חב"ד


מאת: אמיר נוימן, מוטי בסוק ונח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 20/09/1993 (יום שני)
"ממשלת ישראל מוכנה להקריב חייהם של מיליוני יהודים למען קבלת פרס נובל", נאמר במודעות שהפיצה חב"ד בארה"ב; חריש בודק השימוש שעושה חב"ד בכספים שקיבלה מהמדינה; מבקרת המדינה תבדוק את מקורות מימון הקמפיין של הימין

תנועת חב"ד מנהלת בארה"ב מסע השמצה והסתה נגד ממשלת ישראל על רקע החתימה על ההסכם עם אש"ף. במודעות שניסחו אנשי התנועה בארץ ואשר נשלחו לארה"ב מואשמת ממשלת ישראל בנכונות להקריב את חייהם של מיליוני יהודים למען קבלת פרס נובל לשלום.

במודעה נוספת, שעליה חתומים אגודת חסידי חב"ד והרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, מדמים אנשי חב"ד את המלחמה על שלמות ארץ-ישראל למלחמת קודש.

מזכ"ל העבודה, נסים זוילי, הציג אתמול דוגמאות לחומר הסברה זה שמפיצה תנועת חב"ד בארה"ב. בעקבות פעילותה של חב"ד במאבק הציבורי נגד הממשלה תובעים זוילי וחברי כנסת אחרים במפלגת העבודה להפסיק את המימון הממשלתי שמקבלת תנועת חב"ד.

יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ משה קצב, גינה אתמול בחריפות את תביעתה של מפלגת העבודה וכינה אותה "רדיפה פוליטית והליך לא-דמוקרטי האופייני למשטרים טוטליטאריים".

בעקבות פנייתו של מתאם הפעולות בעבודה, אופיר פינס, הודיעה מבקרת המדינה, כי תבדוק את מקורות המימון של הקמפיין הציבורי שמנהלות תנועת חב"ד, מועצת יש"ע וועד יישובי הגולן.

היועץ המשפטי לממשלה, יוסף חריש, בודק את השימוש שעושה חב"ד בכספים שקיבלה מהמדינה.

בישיבת הממשלה אתמול טען השר יוסי שריד, כי אין זה מתקבל על הדעת שתנועה דתית, המקבלת תמיכה כספית מהמדינה לפי קריטריונים חוקיים שקבע היועץ המשפטי לממשלה, תשקיע את הכספים במאבק פוליטי גלוי, מובהק ובוטה נגד הממשלה ונגד ההסכמים שחתמה עם אש"ף. בתשובה אמר חריש כי הוא בודק את הנושא.

שריד והשר אמנון רובינשטיין דרשו אתמול מעמיתיהם השרים וכן חברי הקואליציה לשים קץ לדיבורים על עריכת משאל עם על ההסכמים שנחתמו עם אש"ף. שריד טען, כי הכנסת תחליט ותאשר את ההסכמים ואין שום מקום להליך נוסף. רובינשטיין אמר, כי משאל עם יהיה בבחינת הזמנה פתוחה לחמאס ולחזית הסירוב לבצע פיגועים המוניים.

[נראה שכן מתחיל חלקו של נח זבולוני בכתבה]
אחד מפעילי חב"ד בירושלים אמר אתמול, כי בהפגנות שעורכת התנועה אין משום קריאה להפלת ממשלת העבודה והשמאל ולהקמת ממשלת ליכוד וימין במקומה, שכן לדעתה חילופי השלטון לא יפתרו את הבעיה.

לדבריו, הפתרון האמיתי טעון רק בקבלת מלכותו של הרבי מלובביץ' שהוא מלך המשיח והוא שיביא את השלום האמיתי והגאולה האמיתית והשלמה.

הוא הזכיר נשכחות ואמר, כי בשעתו הזהיר הרבי את מנחם בגין בעניין המשא-ומתן עם סאדאת ואת יצחק שמיר בעניין השיחות במדריד משום שדיבורים אל אוטונומיה יביאו בסופו של דבר למסירת חלקים מארץ-ישראל בפועל.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות