לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השומרונים פועלים לשמירת זכויותיהם לאחר מימוש ההסכם עם אש"ף


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 21/10/1993 (יום חמישי)
עם חתימת הסכם העקרונות בין ישראל לאש"ף על עזה ויריחו תחילה החלו נציגי הקהילה השומרונית בפעילות שמטרתה להבטיח את זכויות השומרונים המתגוררים בשכם ובקריית לוזה. עד כה קיימו מגעים בלתי רשמיים עם כל נציגי הגורמים המרכזיים באזור, וכולם מצהירים על רצונם להבטיח את שלום הקהילה.

לאחר חתימת הסכם העקרונות עומדות בפני השומרונים שתי אפשרויות: האחת, שקריית לוזה והר גריזים ימשיכו להיות בשליטת ישראל, ואילו שכם תהיה בשליטה של הפלסטינים. אפשרות הנראית לשומרונים מוחשית יותר היא שקריית לוזה, הר גריזים ושכם יעברו בעתיד הלא רחוק משליטתה של ישראל לידי הפלסטינים, ומסירתה של יריחו היא רק מבוא למימושה של אפשרות זו.

השאלה המרכזית שעומדת בפני השומרונים היא כיצד יובטח המשך הקשר הישיר, החופשי ונטול הלחצים המדיניים בין שני חלק הקהילה. כידוע, הקהילה השומרונית בארץ מונה 563 נפשות, חצייה גרה בשכם ובקריית לוזה, והחצי השני בחולון.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר גריזים, פלשתין (השכונה השומרונית בהר גריזים - קרית לוזה) | שכונת נווה פנחס, חולון (שכונת השומרונים) | שכם, פלשתין (חראת סמארה (ח’ירבת סמארה) - הרובע השומרוני בשכם (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות