לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התכתשות חסידית על האיסור, או אי-האיסור, להצביע בבחירות המקומיות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 02/11/1993 (יום שלישי)
התאחדות חסידי סאטמר בירושלים פרסמה הכחשה לידיעה שהופיעה בבטאון אגודת ישראל, לפיה פסק האדמו"ר מסטמאר, רבי יואליש טייטלבוים, שמצווה רבה היא להשתתף ולהצביע בבחירות בבני-ברק.

כזכור פורסם ב "דבר" שהבד"צ של העדה החרדית בירושלים חידש את החרם על מי שישתתף בבחירות המוניציפליות. חרם זה חל גם על הבוחרים לכנסת.

"המודיע", ביטאון אגודת ישראל, פרסם בתגובה לחרם הבד"צ, כי החרם לא חל על בני-ברק החרדית. על כך פרסמה התאחדות חסידי סטמאר, "כי זה שקר גס וכולו מצוץ מן האצבע", והיא מודיע בשער בת רבים את מחאתה על ש "לבלרי המודיע" ניסו לתלות בוקי סרוקי "בגאון ישראל וקדושו רבן הקדוש רשכבה"ג מרן מסטמאר". דעת תורה היא שגם השתתפות בבחירות לעיריית בני-ברק הינו איסור גמור חמור כמו ההצבעה לכנסת. אין שום הבדל בין בני-ברק לשאר הערים במדינה הציונית. האיסור להשתתף מפני החברות והשתתפות בהנהגה אחת עם רשעים ופורקי עול תורה ואמונה, ומשום כך אין הבדל בין רשעי הערים בארץ ישראל לבין רשעי בני-ברק ...

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1993

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | ירושלים (שיכון סאטמר) | 500 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי האדמו"ר מסאטמר הרב יואליש טייטלבוים - ויליאמסבורג) | רחוב ירושלים 58, בני-ברק (עיריית בני ברק) | רחוב יהודה המכבי 5, ירושלים (מערכת "המודיע")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות