לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עצמותיו של ר' יוסף הורוביץ ז"ל


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | מה מיום - 30/05/1963 (יום חמישי)
עצמותיו של הרב יוסף יוזל הורוביץ ז"ל, מייסד ישיבות נובוהרדוק, יועברו מקיוב לישראל.

עם פרסום הידיעה לפני כמה חדשים על חיסולו של בית-הקברות העתיק בלוקינובקה בקיוב, בסמוך ל- "באבי יאר" והאפשרות לקרובים להעביר לבית-הקברות החדש את עצמות יקיריהם, התעוררו הקרובים והתלמידים של הרב יוסף יוזל הורוביץ, מייסד הישיבות המוסרניות בנוסח נובוהרדוק (בית יוסף) להעביר את עצמותיו לבית-הקברות החדש.

בישראל, באירופה ובארצות-הברית נעשתה פעולה מתאימה לכך, והיו גם פניות אל הרב יהודה לייב לוין, הרב הראשי של מוסקבה, לסייע בדבר. הרב לוין שיגר שליח מיוחד לקיוב כדי לזהות את הקבר של הרב הורוביץ, אולם השליח לא הצליח במשימתו, אם משום זקנה או טשטוש הסביבה.

לפני 10 ימים הגיע לברית-המועצות שליח מיוחד של המשפחה, כדי לזהות את הקבר ולהשתדל להביא את עצמותיו לישראל, כשם שהובאו עצמותיו של בורוכוב מאותו בית-הקברות.

מניחים שלא תהיה התנגדות לכך, בהתאם למה שכתב הרב י. ל. לוין, רבה של מוסקבה, במכתבו לד"ר צ. הרכבי. לפי עצתו של שגריר ברית-המועצות בישראל מר מיכאיל בודרוב, הופנתה בקשה למר א. א. פוזין, יו"ר הסובייט לעניני פולחנים (לא פרבוסלביים) בנידון.
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר המנוחות ירושלים (עצמותיו של הרב יוסף הורוביץ הועלו להר המנוחות בירושלים) | Lukyanivka, קייב, אוקראינה (בית הקברות היהודי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות