לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כדת וכדין


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | אנשים (עמוד 5) - 20/01/1989 (יום ששי)
חתונה יהודית כדת משה וישראל, נערכה לאחרונה בעיר בירובידז'אן בירת "החבל היהודי האוטונומי" בברית המועצות. על החתונה היהודית החליטו שני צעירים יהודיים, הפקידה אינה שליפר והאדריכל ויאצסלב שטיינברג.

הכלה הופיעה בשמלה צחורה כשלג והחתן בחליפה שחורה וחגיגית. את החתונה ערך הרב אליהו ספקטור כדת משה וישראל. החתן והכלה טעמו מן היין המריר והחריף של כוס הברכה, המסמל כי החיים לא תמיד קלים ולפעמים יש גם לסבול, וזאת יש לעשות במשותף ... לדעת סופר העתון המקומי בבירובידז'אן שהיה נוכח בחתונה צריך אדם להיות בן חורין ולכבד את המינהגים הקדמוניים של עמו ...

הערות: העובדה שרנ"ז שמר גזיר עיתון זה, ובמיוחד ששבועיים לאחר פרסום כתבה זו, השתמש בה לכתיבת כתבה גדולה יותר: חופה וקידושים בבירובידז'אן מוכיחה שכתבה זו נכתבה על ידי רנ"ז.

יתרה מזו, חודשים רבים לאחר הוספת הכתבה לאתר, נמצא מקור הכתבה הגדולה כפי שנשלח ע"י נח זבולוני, בנוסף לטקסט שלח נח זבולוני גם תמונות כדי לצרפן לכתבה זו. התמונות מעולם לא פורסמו, אך שמות החתן, הכלה והרב מופיעות בהן, הוכחה לכך שמדובר באותן נפשות. התמונות מצורפות כאן ובכתבה הגדולה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר אנשים 1989
תמונות שצורפו לכתבה המוזכרת בהערות (חופה וקידושים בבירובידז’אן) של החתן, הכלה והרב המוזכרים בכתבה הנוכחית.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 7 Ul. Mayakovskogo, Birobidzhan, בירוביג’ן (בית הכנסת Beit Tshuva) | 32 Ul. Lenina, Birobidzhan, בירוביג’ן (מערכת בירובידזאנער שטערן)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות