לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רקע

ביקור שישי בארץ


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 07/06/1994 (יום שלישי)
האדמו"ר מסאטמר, הרב משה טייטלבוים, בן 80, העומד להגיע היום לירושלים, הוא בנו של הרב חיים צבי טייטלבוים, שהיה רב בסיגט בהונגריה. הוא כיהן כרב בזנטא ביוגוסלביה, לאחר שסופחה להונגריה ב-1940, ובימי השואה נשלח עם בני קהילתו ותלמידיו לאושוויץ. לאחר ששוחרר חזר לסיגט, וניסה לשקם את הקהילה. באחד הימים פגש שני קצינים יהודיים מהצבא האדום, שיעצו לו להימלט מהר ככל האפשר מהמקום. הרב שמע את דברי הקצינים והחליט להגר לארה"ב.

כאשר הגיע לאמריקה התיישב בשכונה החרדית וילהלמסבורג בברוקלין, מעוז הסטמרים, והקים שם בית כנסת וישיבה על שם אביו. האדמו"ר מסאטמר הקודם, דודו הרב יואליש טייטלבוים, קרב אותו כאחד משרידי המשפחה שנותרו בחיים לאחר השואה. מספרים כי בשעה שישבו ב "טיש" ערבב האדמו"ר רב יואליש את השיירים שלו בדברי אוכל של בן אחיו רבי משה, וחילק אותם בין החסידים. החסידים ראו במעשה נדיר זה רמז כי הוא רוצה לראותו כממלא מקומו בבוא העת.

לאחר פטירת רבי יואליש ב-1979 מינתה אותו הנהגת קהילת סאטמר למלא את מקום דודו, והכתירה אותו לאדמו"ר ונשיא העדה החרדית בירושלים.

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר יהיה ביקורו השישי בארץ וביקורו השני כאדמו"ר. ביקורו הראשון, לפני 11 שנה, כאשר נתנה לאדמו"ר, היה מפגן כוח של היהדות החרדית הקיצונית. הוא נפגש עם הרב שך ועם האדמו"ר מגור, וכן עם משלחת של בכירי הרופאים בבית החולים הדסה בירושלים.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבל האזל 24, ירושלים (בית המדרש שחנוכתו הייתה אחת הסיבות לביקור) ("יטב לב" דסאטמאר - ביהמ"ד "ויואל משה" (שכונת עזרת תורה)) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות