לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב גורן בפסק הלכה: ערפאת חייב מיתה; צבן: גורן הופך לתואם חמאס

יוסי שריד: גורן אינו אישיות שיש משמעות לדבריה - הוא מחפש חשיפה תקשורתית; גורן: שריד אינו רציני - רוב העם תומך בפסיקתי


מאת: נח זבולוני ועתי"ם
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 09/06/1994 (יום חמישי)
"אין ספק שיאסר ערפאת חייב מיתה על פי החוק הישראלי והבינלאומי". כך קובע הרב שלמה גורן בפסק הלכה שפרסם בעקבות פנייה של מועצת רבני יש"ע.

בהקדמה לפסק ההלכה קובע הרב גורן, כי אסור היה לממשלה לחתום על הסכם שלום עם "ראש ארגון מרצחים".

גורן מדגיש כי ההסכם אינו משנה את "הדין", כיוון "שהתברר ללא ספק שערפאת לא שינה את דרך הרצח והטרור".

בפסק ההלכה קובע גורן, כי ערפאת חייב מיתה הן על פי החוק הישראלי והבינלאומי והן על-פי ההלכה, שכיוון "שאין הבדל בין מי שרצח במו-ידיו, למי שעומד בראש ארגון מרצחים". גורן מציין, כי אין צורך להביא את ערפאת בפני בית דין, "כיוון שהוא מוגדר כרודף המכריז השכם וערב על ג'יהאד נגד מדינת ישראל, ודינו כרודף שכל אחד מישראל מצווה להמית מטעם לא תעמוד על דם רעיך".

גורן מסיים את פסק ההלכה בקביעה, כי "יש למנוע בכל דרך שהיא מלאפשר לרב-המרצחים לדרוך על אדמת ארץ ישראל המקודשת, ובוודאי שיש למנוע ממנו מלטמא את ירושלים והר הבית".

השר יאיר צבן אמר בתגובה כי הרב גורן הוא "פנאט לאומני קיצוני". השר צבן הוסיף, כי "הלב ממאן להאמין שאדם זה כיהן כרב הצבאי הראשי בדרגת אלוף וכרבה הראשי של ישראל. הרב גורן הולך והופך לתואם חמאס. הוא מנסה להעמיס על הסכסוך עם שכנינו גם קונפליקט דתי, ובכך להופכו לבלתי פתיר לעד. הרב גורן אינו מבין שאנו חיים במדינת חוק ולא במדינת הלכה, ואני מקווה שיקומו קולות ואישים דתיים אשר ישיבו לו כגמולו", אמר.

השר לאיכות הסביבה יוסי שריד אמר כי "הרב גורן איננו אישיות שיש משמעות לדבריה". השר שריד אמר כי ההתבטאות היא חמורה, וכי "הרב גורן מחפש חשיפה תקשורתית, ולכן מוציא בכל פעם פסק הלכה חדש".

הרב גורן הגיב על דברי שריד, ואמר כי "דברי שריד נובעים מתוך שנאת יהודים, והם בעצם דברי הבל ורעות-רוח. מעמדו של שריד בעיני מעולם לא היה של איש רציני".

גורן אמר כי מאות בעלי כלי רכב ונוסעי אוטובוסים עצרו אותו על כביש חוצה שומרון, בירכוהו על פסיקתו וחיזקו את ידיו. "גם בתל-אביב בירכו אותי, כך שרוב העם תומך בפסיקתי, ואתו שרלטן מדבר בשם בוגדים ולא בשם העם", אמר הרב גורן.

הוא אמר כי אינו חושש שיוחלט להעמידו לדין. "המהר"מ מרוטנברג, אחד מגדולי הפוסקים, ישב מרבית חייו בבית הסוהר וחיבר ספרים. סימן שאפשר לשבת בכלא ולהמשיך ללמוד ולכתוב ספרים, כך שאינני מפחד".

פסק ההלכה של גורן עורר אתמול סערה ציבורית גם בציבור החרדי. ראש ישיבה מפורסם מישיבה חרדית בירושלים, הרוצה בעילום שם, קבע כי בפרסום הפסק התיר הרב גורן את דמו.

ראש הישיבה קבע כי פסיקתו של גורן מסכנת את הרבים, משום שהיא מקנה לערפאת ולפלסטינים עילה להרוג יהודים. בכך חל על גורן דין רודף, שמותר לפגוע בו, קובע הרב האלמוני.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות דוד המלך 51, תל אביב (הבית של הרב שלמה גורן)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות