לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מארגנים עצרות נוספות לתיקון חוק "מיהו יהודי"


מאת: סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 5) - 16/01/1983 (יום ראשון)
מארגני העצרת ההמונית למען תיקון חוק השבות - לפיו ייקרא יהודי מי שהגיור שלו נעשה כהלכה - שהתקיימה בירושלים, עושים הכנות קדחתניות לעריכת עצרות דומות בערים הגדולות בארץ ובראש ובראשונה בתל-אביב. על כך נודע מחוגי הוועדה למניעת התבוללות, שקיימה את העצרת בבירה.

לאור ההצלחה שנחלה העצרת ההמונית שהתקיימה ב "בנייני האומה" בירושלים שוקלת "הוועדה" את מיקומה של העצרת הבאה בככר מלכי ישראל בתל-אביב, תחת כיפת השמיים אם מזג-האוויר יאפשר, ואם לאו יקיימו אותה ב "היכל התרבות".

כפי שנמסר, יתקיימו עצרות דומות גם בחיפה ובערי פיתוח.

על "הוועדה" - הנמצאת תחת השפעתם של האדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים אלתר, יו"ר מועצת גדולי התורה של אגו"י, והאדמו"ר מליובאביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון - מופעל לחץ חזק לא להרפות מן הנושא "מיהו יהודי" ולהרבות בקיום עצרות בכדי להטריד את הממשלה ואת חברי-הכנסת מ "אגודת ישראל", מנחם פרוש ושלמה לורנץ, שהחרימו את העצרת שהתקיימה בירושלים.

כן נודע, כי הלחץ העיקרי בא מארצות-הברית, גם מראשי אגודת-ישראל ובתוכם נשיא מועצת גדולי התורה באמריקה הרב משה פיינשטיין, שלהם אין עניין בהשתתפות אגודת-ישראל בקואליציה הממשלתית.

הערות: הנושא והעובדה שנח זבולוני שמר כתבה זו ואף סימנה מלמדים שהיא נכתבה על ידו.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה) | 455 FDR Drive, ניו יורק, ארצות הברית (הרב משה פיינשטיין) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב יוסף בן מתתיהו 26, ירושלים (ישיבת שפת אמת, חצר האדמו"ר מגור - הרב שמחה בונים אלתר, והרב פנחס מנחם אלתר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות