לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש צייד את ערפאת בקמיע כסגולה נגד המזיקין


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 07/07/1994 (יום חמישי)
הרב משה הירש, שנתמנה לחבר במועצת השרים של האוטונומיה, שלח ליאסר ערפאת לפני בואו לעזה וליריחו קמיע כסגולה נגד המזיקין.

הקמיע ששלח הרב הירש לערפאת באמצעות נביל שעת' כאשר ביקר בירושלים מורכב מפתותי מצת אפיקומן של פסח וזרד של ערבה חבוטה, וכתובות עליו האותיות מ.כ.ב.י (מי כמוך באלים אדוני).

הרב הירש צירף לקמיע מכתב ובו כתב:
"עם הופעתך בפלסטינה, יריחו ועזה, אנו מגישים לך, הנשיא האהוב שלנו אבו-עמר, קמיע בתיק כספית עם שרשרת כספית, כפי שמוזכר בספרים הקדושים שלנו.

הקמיע יגן עליך וישמור אותך מכל נגע ופגע, ובייחוד מכל המזימות המכוונות להרע לך. אנו מייעצים לך, כבוד הנשיא, לשאת את הקמיע בכל זמן ביקורך בפלסטינה וכן גם להבא. אנו מסיימים בברכות של דוד המלך בספר התהילים פרק קכ"א: "השם ישמרך השם יצילך על יד ימינך. יומם השמש לא יכבה וירח בלילה. השם ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך. השם ישמרך צאתך ובואך מעתה ועד עולם ".

הרב הירש מסר, כי ערפאת קיבל אותו ואת חברי המשלחת של נטורי קרתא בברכות, בחיבוקים ובנשיקות, והם נתכבדו לשבת בבמת הנואמים. לפי דעתו של הרב הירש, הופעתו בטקס השבעת השרים היתה מסר למאות אלפי המשתתפים ולעולם הערבי כולו, כי העימות בארץ-ישראל הוא רק עם הממשלה הציונית, "ממשלת פפסי-קולה", כדבריו, ולא עם היהדות החרדית האמיתית.

הרב הירש, שנתמנה כשר לעניינים יהודיים בממשלת האוטונומיה, סמוך ובטוח, כי הודות לקמיע שלו ניצל ערפאת ויצא בשלום מן האזור, חרף ההסתה לרצח.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבו עובידה אבן אל ג’ארח, ירושלים (אוריינט האוס - המטה של אש"ף בירושלים ומקומו של פייסל חוסייני) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות