לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

והכל מפטירין כאשתקד


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 17/07/1995 (יום שני)
החרדים בירושלים, אלה המחכים בכליון עינים לסגירת כביש בר-אילן בשבתות ובחגים, חשים מרומים

איך נראית היום העיר ירושלים? ערב הבחירות הבטיחו החרדים הרים וגבעות - כי ירושלים תהיה עיר אחרת. הם המליכו עליהם את אהוד אולמרט כראש העיריה. הם הרעיפו על הציבור הון של הבטחות? שיסגרו את כביש בר-אילן בשבת תוך חצי שנה, ועוד ועוד.

אבל הבטחות לחוד ומעשים לחוד? אחרי הבחירות לעירייה הודיע עיתון "אגודת ישראל" בירושלים, ללא שום בושה, שעיריית ירושלים בראשות אולמרט, היא "שמחה לשם שמחה". אבל לא ארכו הימים והבוחרים שהלכו שולל אחרי ההבטחות הכוזבות של "אגודת ישראל" החלו לחכות בכליון עיניים לסגירת כביש בר-אילן בשבתות ובחגים, אבל לשווא היו כל מאמציהם. עברה שנה וחצי, והכל מפטירין כאשתקד.

באותה חצי שנה, במקום לסגור את כביש בר-אילן, ישבו הנציגים החרדים בעירייה עם ראש העירייה אולמרט וסיכמו איתם על הזרמת כספים למוסדותיהם התורניים, כביכול, אומרים החרדים מבית המדרש של העדה החרדית בירושלים. חרדים אלה מונים כרוכל את כל ה "פשעים" של הנציגים "החרדים" בעיריה, מאז המהפך שחוללו עם בחירת אולמרט כראש העיריה, קרוב לשכונת "שערי חסד" החרדית בירושלים נפתחה חנות בגדים בשם "פריזמה", הפתוחה לדבריהם, בשבת, והכל ברשיון של העירייה ובידיעת הנציגים החרדים. פסטיבל ישראל ממשיך לפעול בעצם יום השבת בהכשר עיריית ירושלים, הקצבות של מיליונים לארגוני הספורט שמשחקים בשבת. מסעדת מקדונלדס כאמור, נפתח קולנוע חדש בקניון ירושלים, שפתוח בשבת.

ועוד כהנה וכהנה. אולמרט ונציגיו הדתיים וה "חרדים" זורים חול בעיני הציבור, הכל כדי להמשיך ולכהן בתור חברי המועצה בעירייה הכופרת, אומרים בחוגי החרדים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 1, ירושלים (עיריית ירושלים (משנת 1993)) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | דרך אגודת ספורט בית"ר 1, ירושלים (קניון מלחה - קניון ירושלים) | רחוב בר אילן ירושלים | שכונת שערי חסד ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות