לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הירושלמים ירדו לת"א ובחיפה צפרו אוניות - בקבלת פנים ל-88


מאת: יורם לוי, יוסף מיכלסקי ונח זבולוני סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 01/01/1988 (יום ששי)
היום הוא יומה הראשון של שנת 1988. ברחבי העולם קיבלו את פניה בסיכומים סטאטיסטיים, בתחזיות פוליטיות ובנשפי סילבסטר. גם המוני ישראלים חגגו אמש עד לשעות הקטנות של הלילה בנשפים ובמסיבות. בבתי המלון הנזקקים להכשר כשרות נשפים אלה היו נשפי "לא סילבסטר". מועדונים ודיסקוטקים ברחבי המדינה, ומסיבות פרטיות לאין-ספור, ריכזו מאות-אלפי חוגגים.

המועצה הדתית בי"ם תבדוק נוכחות יהודים
המועצה הדתית בירושלים מנהלת רישום מדוייק של מספר האורחים בבתי מלון בעיר ולפי הנתונים שבידה תדע אם המסיבות שהותרו על-ידי הרבנות של המועצה הדתית נערכות רק למען האורחים הנוצרים במלון, או שמא גם יהודים משתתפים בה. במקרה כזה בעלי המלון עברו על ההוראות שניתנו להם והם צפויים לשלילת תעודת הכשרות.


גם השנה הזהירה המועצה הדתית בירושלים את בעלי המלונות בעיר שלא יערכו חגיגות סילבסטר אחרת ישללו מהם את תעודת הכשרות. לבתי המלון הותר לקיים מסיבות ו "חגיגות השנה החדשה" רק לאורחים הנוצרים, בלי להציב עצי אשוח או סמלים נוצריים.

כדי לברר אם "חגיגות השנה החדשה" נערכו אך ורק למען אורחים נוצרים יבדקו כל מלון ומלון. אם בעלי מלון יערכו חגיגה לאלף איש בשעה שבחדריו מתאכסנים 500 איש ומתוכם רק שלושים נוצרים - מובן שהמסיבה התקיימה גם עבור יהודים. בכך עברו בעלי המלון על הוראות המועצה הדתית של ירושלים והם צפויים לשלילת תעודת הכשרות.

במלון "לרום", למשל, התקיים ערב ג'אז ובמלון "הייאט" הופעלו הבאר והמסעדה כמדי יום. סגן ראש המועצה הדתית, הרב יהושע פולק, אמר כי המועצה לא תפעיל סיורי כשרות. "יש לנו משגיחי כשרות בכל מלון ואם יהיה משהו חריג - כבר נדע על כך".

עקב המצב בירושלים, העדיפו ירושלמים רבים לחגוג את הסילבסטר במסיבות פרטיות או לבלות בתל-אביב.

בחיפה: צפירות אניות בחצות

צוותי האניות הזרות העוגנות בנמל חיפה חגגו אמש את הסילבסטר כמקובל בצי הסוחר על-ידי צפירה שהושמעה בכל האניות בחצות, וכן גם מסיבות פנימיות. האניות קושטו ובחדרי האוכל של הצוותים לא הוסרו עצי האשוח מאז ערב חג המולד.

נשפים רבים נערכו בבתי המלון הגדולים ובבתי אירוח שונים בעיר. ברוב הנשפים הופיעו גם אמנים ידועים. בעיר לא הורגשה תכונה מיוחדת לרגל הסילבסטר, בהשוואה לשנה שעברה. דווח גם שאזרחים רבים עורכים נשפים פרטיים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | נמל חיפה חיפה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות