לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ב "אגודה" סבורים שימי ממשלת בגין ספורים


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 15/10/1982 (יום ששי)
באגודת ישראל מתחזקת הדעה, שימיה של ממשלת הליכוד קצרים ובמקרה הטוב ביותר היא תחזיק מעמד חדשים מספר. לכן מוטב להכין את הקרקע לאלטרנטיבה.

על כך מוסר המחנה החרדי בטאון חסידי בעלז, שהופיע היום בירושלים. אדמו"רים של חסידים אלה, הרב יששכר דב רוקח, נמנה עם חברי מועצת גדולי התורה.

כזכור פורסם בראשונה ב "דבר" ערב סוכות, כי ראשי מועצת גדולי התורה תובעים, שחברי הכנסת של אגודת ישראל ינקטו יוזמה להחלפת השלטון - דבר שיביא להרגעת הרוחות בקרב אומות העולם ויתרום להשבת היחסים התקינים בין ארה"ב לבין ישראל. חרף ההכחשה של בטאון אגודת ישראל "המודיע" מוסר המחנה החרדי, כי כל שפורסם הוא אמת לאמיתה. לדבריו דעה זו התחזקה עוד יותר מבעבר ורוב חברי מועצת גדולי התורה מכירים בצורך לכינון ממשלה אחרת ובהקדם.

המחנה החרדי קובע עוד, כי בנוסף לצורך המדיני להחליף את השלטון "מוטלת עלינו חובה כפולה ומכופלת לעמוד על המשמר לבל נהפוך לחטיבה חרדית בחרות. בגין שסחב את הפועלים מהמערך, את הכיפות הסרוגות מהדתיים הלאומיים עלול גם לסחוב חלקים מן הנוער החרדי".

הבטאון מוסר, כי שמעון פרס הצהיר בפגישה עם אחד מראשי אגודת ישראל, כי המערך מוכן לאפשר חופש הצבעה לחבריו בהצבעה על חוק מיהו יהודי תמורת הבטחה של אגודת ישראל לשיתוף בעתיד.

הערות: העובדה שנח זבולוני שמר ואף סימן כתבה זו, וכמובן התוכן מלמדים שכתבה זו נכתבה על ידו.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הירקון 110, תל אביב (מושבה בעבר של מפא"י מפלגת העבודה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות