לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משרד הדתות יפרסם בקרוב שמות נציגיו לוועדת ה-8


מאת: ז. נח סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 05/04/1960 (יום שלישי)
משרד הדתות עומד בקרוב לפרסם את שמות ארבעת נציגיו לוועדת השמונה שמתפקידה לבחור את הנציגים שיבחרו את הרב הראשי. עיכוב פרסום השמות כבר גרם לשמועות שונות אך הסיבה האמיתית היא, כי אלה שמשרד הדתות פנה אליהם, טרם נתנו את הסכמתם למנוי זה. שמותיהם של יתר ארבעה נציגי הרבנות הראשית ועדה זו כבר פורסמו.

לסופרנו בירושלים נודע כי פנו גם אל הרב יעקב גולדמן מירושלים שיסכים אף הוא להיות אחד מארבעת הנציגים של משרד הדתות לועדה זו. הרב גולדמן סירב לקבל את המינוי מתוך נימוק שגם הוא לבש פעם מדים צבאיים. הרב גולדמן היה מראשוני הרבנים הצבאיים בצבא הבריטי (אגב, שמו הופיע גם עתה בירחון הרשמי של הצבא הבריטי כרב צבאי של עבר הירדן ...). על כן חושש הוא לקבל מינוי זה פן לא יהיה מספיק אוביקטיבי בבחירה זו לגבי מי שלובש גם כעת מדים צבאיים ומועמד לכהונת רב ראשי. [ * ]

הערות: * הכוונה כמובן לרב שלמה גורן, אז אלוף משנה, ששימש כרב הראשי של צה"ל, והיה מועמד לתפקיד הרב הראשי. תפקיד אליו נבחר לא בבחירות אלו, אלא בשנת 1972 לאחר פרישתו מהצבא.


דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות