לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב אונטרמן הסיר מועמדותו לרב ראשי


מאת: סופרי "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 27/03/1960 (יום ראשון)
באופן בלתי רשמי נמסר מחוגי המפלגה הדתית-לאומית שהרב י. א. אונטרמן הודיע לראשי המפלגה כי הוא מסיר את מועמדותו מהבחירות למשרת רב ראשי בישראל.

לסופרנו בירושלים נמסר כי הודעתו זו של הרב אונטרמן באה לאחר שהוא נתבקש לחתום על תזכיר שנשלח ע"י רבני הארץ וביניהם גם חברי המפלגה הדתית הלאומית, להרב י. ד. סולובייצ'יק ובו בקשה שהרב יחזור בו מסרובו להעמיד את מועמדותו לכהונת הרב הראשי לישראל. הרב אונטרמן ראה עצמו נפגע ע"י כך מאחר והוא עצמו היה אחד המועמדים הרציניים לכהונה זו.

בשיחה עם סופרנו בתל-אביב אמר הרב אונטרמן: "המצב אינו ברור. שתקתי יותר מדי עד עכשיו. אני עומד לברר את המצב ותוך יומיים שלושה אפרסם הודעה ברורה על המתרחש".

דיון בהנהלת המפלגה הדתית לאומית

שאלת המועמדות הועלתה לדיון בישיבת הנהלת המפלגה הדתית-לאומית ביום חמישי בערב. לישיבה זו הוזמנו נציגי חבר הרבנים של המפלגה ונציגי הסיעה בכנסת.

אחדים מחברי הצמרת, ובעיקר מ. שפירא וב. שחור, תומכים במועמדותו של הרב אונטרמן, זאת לאחר שהרב סולובייצ'יק הסיר את מועמדותו. י. רפאל ואחרים תומכים במועמדותו של הרב ש. גורן.

בתום אותה ישיבה נבחרה ועדה בת 9 חברים בתוכם נציגי חבר הרבנים של המפלגה שעליה הוטל להגיש המלצות להנהלת המפלגה על פרשת מועמדות הרב הראשי.

בתמיהה רבה נודע ביום שישי לעת ערב למנהיגי המפלגה הדתית לאומית על הערתו של בן-גוריון כי "אילו היה הרב סולובייצ'יק בארץ לא היה הפועל המזרחי מתלהב ממנו כי הוא לא כל כך אדוק". בן-גוריון אמר דברים אלה בשיחה עם עתונאים בוועידת מפא"י והסביר את דבריו בתארו את זקנו ה "גזוז" של הרב סולובייצ'יק.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ י. גרינברג, הגיב: "מה הוא אומר? סולובייצ'יק הוא דתי קיצוני, הוא איש המזרחי. אם זה יתפרסם נכחיש, מי שמכיר אותו יודע שזה לא נכון".

בתשובה לשאלה אמר עוד בן-גוריון כי הוא לא הציע להרב סולובייצ'יק לעלות לישראל - משום ש "קודם אני רוצה בעלייתם של הצעירים".

דפים בנושא:


הערות: ברור כי נח זבולוני כלול ב: מאת סופרי "חרות" לאור העובדה שעסק בשנה זו בסאגת בחירת הרב הראשי, ובפרט מעידה על כך הכתבה הבאה שפורסמה מאוחר יותר: הרב אונטרמן הסיר מועמדותו לכהונת רב ראשי לישראל (סביר כי נח זבולוני מכונה בכתבה זו בשם "סופרנו בירושלים").


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 34 Philbrick Road, Brookline MA, ארצות הברית (ישיבת רמב"ם - ישיבתו של הרב יוסף דב הלוי סולובייצ’יק) | רחוב אנגל 6, תל אביב (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות