לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מבקשים סיוע לשיקום חולי נפש


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 31/05/1962 (יום חמישי)
מוסד "עזרת נשים" לחולי נפש בירושלים יפנה לציבור הרחב לסייע בידו להשלים את הקמת הבניין החדש בו יהיו סידורים שיקלו על שיקום והבראת החולים- מסרו אתמול במסיבת עתונאים הרבנית שרה הרצוג, נשיאת המוסד, הגב' רחל ריבלין, סגנית הנשיא, ד"ר ח. ל. לסלו וגב' ס. פרנקל חברות הנהלת המוסד.

בבניין החדש יושקעו כ- 3.5 מיליון ל"י והוא יכלול את מיטב השירותים והשכלולים המודרניים לחולי הנפש. עד היום גוייס רק כשליש מהסכום הדרוש להקמת הבניין. במסגרת שבוע "עזרת נשים" שייערך בין ה-10 ל- 17 ביוני ייקרא הציבור לעזור בהקמת הבניין והחזקת המוסד.

יחד עם זאת מבקשים מנהלי המוסד להחדיר בציבור את התודעה לראות את החולה-הנפש כ "כל האדם", שכן זוהי מחלה כשאר המחלות.

מימון החזקתו השוטפת של המוסד, שהוקם עוד לפני 70 שנה בירושלים, בא 80 אחוז מתקציב משרד הבריאות והיתר מכספי תרומות. הדוברות ציינו כי לאחרונה גדל מספר המתדפקים על דלתות המוסד, שכן בין העולים החדשים ישנם גם מקרים רבים יחסית הזקוקים לאישפוז.

הערות: ברור לנו כי נח זבולוני הוא בעל כתבה זו, אסתר זבולוני, אמנו ואשתו עבדה כרשמת רפואית בבית החולים "עזרת נשים" כך שרנ"ז היה חשוף למידע זה. יתרה מזו, שבועיים לאחר מכן, כתב רנ"ז כתבה בשמו על תערוכה בבית החולים: תערוכה בבי"ח לחולי נפש. כתבה שנכתבה 8 חודשים מאוחר יותר: מיליון ל"י ל "עזרת הנשים" ביה"ח לחולי-נפש בירושלים באותו נושא תחת שמו של נח זבולוני מאששת הנחה זו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 217, ירושלים (בית החולים עזרת נשים (עד שנת 1968)) | גבעת שאול, ירושלים (בית חולים עזרת נשים (משנת 1968) - בית חולים הרצוג)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות