לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מכתב שחולל סערה


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 05/11/1964 (יום חמישי)
הרבנות הראשית גועשת בימים אלה בקשר עם החרמת ישיבות המועצה ע"י חמשת נציגי הרבנים הספרדיים, בשל מכתבו של חבר המועצה הרב י. ש. זוין עורך האנציקלופדיה התלמודית, לחברים הספרדיים.

וזהו המכתב:
לכבוד הרבנים שלמן חוגי עבודי, יהושע פיטוסי, י. אבוחצירא, שלום יצחק הלוי חברי מועצת הרבנות הראשית.

אעפ"י שגוף מכתבכם מאת י"ג מרחשון הופנה אל הרב אונטרמן, אבל מכיון שמצאתם לנכון לשלוח העתק גם אלי, מצאתי לנכון להגיב על המכתב את אשר עם לבי. מבלי להיכנס בגוף העניין של נושא מכתבכם, ענין הרב חיים ד. הלוי, אני מביע בזה את השתוממותי על צורת דרישתכם ועל הפסים עליהם הולכתם את העניין. נפלאתי בתלתא:

א. הלא עיניכם הרואות כי מכל אלה שביקשו להם כושר לדיינות מבלי בחינות והיו רבים כאלה, לא נתנה מועצת הרבנות הראשית באותה ישיבה אלא אחד, ואותו האחד הוא דווקא ספרדי טהור, ואיך אתם יכולים לכתוב כאן שיש פגיעה בעדות המזרח?

ב. כיצד אתם מרשים לעצמכם להכניס בדבר נימה עדתית ולכתוב שאתם מייצגים במועצה את עדות המזרח ואתם רואים "פגיעה ישירה בציבור זה" ? הלוואי שבכל המדינה יהיה שוויון בעדות כמו ברבנות.
צאו וראו, כמה מעדות המזרח יש בממשלה וכמה מהם יש בכנסת, וכמה בשופטי ביה"ד העליון ובשאר המוסדות הממלכתיים, הלא אחוז כמעט אפסי, וברבנות הראשית יש שוויון גמור, מחצה על מחצה, ודווקא כאן אתם מחפשים פגיעה עדתית ?!

ג. כיצד אתם מרשים לעצמכם לאיים כי אם לא תתקבל דרישתכם "לתקן את המעוות", לא תשתתפו שוב בישיבות של מועצת הרבנות הראשית? האם שמתם אל לבכם את כל חוסר האחריות שיש בדברים אלה, ואת כל הגיחוך שבדבר? אנא אנו באים במנהג יפה שכזה? שכל החלטה שתתקבל שלא ע"פ דעתו של מישהו, תגרום להשבתה וסבוטז'ה? ומה יאמרו הבריות על חילול השם שבמנהג שכזה? הרי ללעג ולקלס נהיה בעיני כל. וכי מועצת הרבנות הראשית תוכל לקבל החלטות תחת איומים?

אני רוצה להאמין שכתבתם מבלי עיון ודיון בדבר. ועצתי אמונה להודיע שאתם מבטלים את תוכנם.

בכבוד רב ובברכה נאמנה
ידידכם
שלמה י. זוין


עתה מקווים שהמכתב יעשה את שלו והרבנים הספרדים יחזרו למועצתה.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני כתב בכתבה שהופיעה יומיים קודם פרסום כתבה זו (מצב מתוח ברבנות - הספרדים מחרימים הישיבות) על מכתב זה, ואף ציטט חלקים ממנו, בנוסף הזכיר מכתב זה בכתבה שכתב 5 ימים לאחר כתבה זו: מועצת הרבנות הראשית אינה מתכנסת בגלל היחסים המתוחים בין שני הרבנים כך שברור שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יונה 5, ירושלים (ביתו של הרב שלמה יוסף זוין) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות