לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שנת הרב קוק זצ"ל


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 18/08/1965 (יום רביעי)
לרגל מלאת שלושים שנה להסתלקותו של מרן רבנו הגרא"י קוק זצ"ל ומאה שנה להולדתו החליטה הנהלת "מוסד הרב קוק" על שורה של פעולות להפצת משנתו וידיעת אישיותו.

נמצאים בדפוס ויופיעו בקרוב שלושה ספרים גדולים, שנשארו בכתב-יד ולא ראו אור עד היום: "עזרת כהן" על אבן העזר ו "מצוות ראיה" על ארבעת חלקי שולחן-ערוך וכן כרך שלישי של "אגרות ראיה [ * ] ". כל הספרים האלה נערכים בידי בן המחבר הרב ר' צבי יהודה הכהן קוק שליט"א.

ספר אחר שנמסר לדפוס, יכיל את כל מאמרי הרב זצ"ל הפזורים על פני העתונות וכתבי-העת, מסודרים לפי נושאים, בכינוס המאמרים והכנתם לדפוס טיפל הרב עוזי קלכהיים.

לקראת שנת השמיטה יצאה מהדורה חדשה של הספר "שבת הארץ" (הלכות שביעית). ליום ג' אלול יצא לאור בצורת ספר-לעם מאמרו הביוגרפי הגדול של הרב י. ל. הכהן מימון ז"ל בשם "תולדות הרב" ובסוף אלול יופיע קובץ מאמרים מיוחד להסברת משנת הרב בהשתתפות החוקרים ספריו.

יו"ר ההנהלה של "מוסד הרב קוק" ח"כ רפאל הודיע, כי השנה ייעשה מאמץ מיוחד להפצה עממית של עשרה כרכים מכתביו המכונסים של הרב זצ"ל וכן יאורגנו ע"י "המכללה לתורה ויהדות" של "יד הרב מימון" שיעורים מיוחדים בספרי הרב והרצאות על אישיותו. במסגרת "הכינוס לתורה שבע"פ" יוקדש ערב מיוחד לזכרו. כן מסר מר רפאל, שהנהלת המוסד קבעה השנה פרס-מחקר במשנת הרב קוק זצ"ל, שהוענק לפרופ' חיים ליפשיץ.

הערות:
* ראיה - או ראי"ה היה כינויו של הרב קוק (רב אברהם יצחק הכהן), ובו הרבו להשתמש כשם לספרים בהם מקובצים מאמריו, מכתביו ועוד - אגרות הראי"ה, שמועות ראיה ועוד.

נח זבולוני היה מקורב לח"כ יצחק רפאל (ובעיקר לבנו הרב שילה רפאל), סגנון הכתבה וההקפדה על תארי הכבוד של הרבנים הנזכרים בה, היותו תלמיד ישיבת מרכז הרב, והעובדה שהרב קוק דאג להגעתו לארץ מביאים להנחה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות