לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבה של מוסקבה נשק ליהודי מארה"ב על שהגן על ישראל בועידת השלום בהלסינקי


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 22/08/1965 (יום ראשון)
פרטים מאלפים על ועידת השלום בהלסינקי [ * ] ומקומה של משלחת ישראל בה גולל בפנינו הסופר והעתונאי מר אברהם ביק, שנמנה על משלחת ארצות הברית לוועידה זו. מסתבר שהמשלחת הישראלית בוועידה גילתה אזלת יד מול ההתקפות של משלחות אלז'יר ו- "ירדן".

מר אברהם ביק, חניך ישיבת "מרכז הרב", שעשה לאחרונה בירושלים, בדרכו מהלסינקי לארה"ב, מסר כי במושב המרכזי הראשון של ועידת האו"ם בהלסינקי בחודש יולי, השתתפו צירים ממאה ועשר מדינות וביניהם גם משלחת מישראל בהרכב המשורר אברהם שלונסקי, מר דרך מ "אחדות העבודה", מר מיוס מ "מפ"ם" ועוד צירה אחת.

נציגי אלג'יר ו- "ירדן" התקיפו את מדינת ישראל. בעיקר "הצטיין" במלאכה זו ציר אלז'יר. מר א. ביק ועימו כמה יהודים, חברי המשלחת האמריקאית לוועידה, עזבו את אולם המושב כמחאה על דברי הנאצה של הערבים ואילו המשלחת הישראלית נשארה במקום ולא הגיבה. רק באחת הוועדות של הוועידה ענה מר דרך מישראל למשמיצים. ההד לתשובתו זו לא היה ניכר ובפרט שנאומו בוועדה חולק בין הצירים באיחור של שלושה ימים, כאשר רבים כבר הספיקו לשכוח את התקרית.

מר א. ביק לא הסתפק במחאתו במושב הראשון, אלא גם הגיש מחאה בכתב לנשיאות הוועידה שעליה חתמו חברי המשלחת האמריקאית.

פגישות במוסקבה

בדרכו מהלסינקי ביקר מר א. ביק בברית המועצות כאורח של "הוועד למען מגיני השלום" במוסקבה, שם נפגש לשיחות רשמיות עם חברי "הקונגרס למען השלום" במוסקבה, עם יו"ר הקונגרס של הסופרים מר סורקוב, עם סגן יו"ר המכון המדעי ע"ש מרקס ואנגלס, אלכסנדר טולוביוב, ועם סגן יו"ר האקדמיה המדעית בברית המועצות איתם נגע בשאלות שונות.

מר אברהם ביק ששימש לפני 20 שנה כרב בארצות הברית, נפגש במוסקבה עם רבנים ואנשי הקהילה היהודית בעיר, כן נפגש עם הרב הראשי הרב יהודה לייב לוין ומסר לו על פעילותו בוועידת השלום נגד דברי הבלע של נציגי הערבים על מדינת ישראל. הרב לוין התרגש מדבריו ונישקו בחיבה.

בביקורו במוסקבה ראה מר א. ביק את הלוח השנתי לשנת תשכ"ו שזה עתה יצא לאור. בהדפסת הלוח מטפל מזכיר הקהילה הרב מרדכי חנזין איש חב"ד.

שיר השירים באידיש

כן ביקר מר ביק במערכת "סאוועטיש היימלאנד" וקיים שיחה ארוכה עם העורך א. ורגליס. הסופרים והמשוררים יעקב שטרנברג ומשה טייף קיימו שיחות ארוכות עם מר א. ביק והראשון מסר לו באלאדה על הבעל שם טוב באידיש. המשורר מ. טייף מסר לו תרגום באידיש של "שיר השירים" שאולי יתפרסם באחד הגליונות הקרובים של ה "סאוועטיש היימלאנד" במוסקבה.

הערות: * ועידת השלום בהלניסקי נערכה ב- 10-15 ביולי 1965 אורגנה ע"י WPC ("הוועדה העולמית למען השלום", או הקונגרס למען השלום), כאשר הקול הקורא שיצא ממנה היה קריאה לנסיגת צבא ארצות הברית מווייטנאם.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 2-y Vysheslavtsev pereulok, 5A, מוסקבה, רוסיה (הרבנות הראשית במוסקבה) | מוסקבה, רוסיה (קירוב 5 (מוסקבה העתיקה) - מערכת סאוועטיש היימלאנד (משוער)) | הלסינקי, פינלנד
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות