לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הכינוס הארצי החמישי לתורה שבעל פה יתקיים בחודש הבא בבירה


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 5) - 31/07/1962 (יום שלישי)
הכינוס הארצי החמישי לתורה שבעל-פה יתקיים בירושלים בימים י"ג, י"ד וט"ו מנחם-אב (13-15 באוגוסט) - הודיע סגן שר הבריאות יצחק רפאל, יו"ר הנהלת "מוסד הרב קוק".

כינוס זה יוקדש לסדר "קדשים" מששה סדרי משנה ויישמעו בו עשרים הרצאות בבעיות הלכתיות, היסטוריות ומשפטיות הקשורות בסדר זה. בין השאר ידובר על מעמדה ההלכתי של ירושלים, על קדושת הר הבית ועל דיני קרבנות וכהנים בזמן הזה.

ישיבת הפתיחה ביום שני י"ג מנחם-אב אחר הצהריים תוקדש לזכרו של נשיא "מוסד הרב קוק" הרב י. ל. הכהן מימון עם תום ה "שלושים" לפטירתו.

ישיבה מיוחדת תוקדש לבעיות כשרות להלכה ולמעשה ואילו בישיבת הנעילה יתקיים סימפוזיון על מחשבת היהדות בנוגע להקרבת קרבנות. עם המרצים בכינוס נמנים: הרב הראשי לת"א הגרא"י אונטרמן, פרופ' ח. אלבק, הרב הראשי לצה"ל הגר"ש גורן, פרופ' משה זילברג, הרב עובדיה יוסף, הרב א"י ברומברג, פרופ' ש. ק. מירסקי, הרב ב"ז בנדיקט, הרב ש. ישראלי, הרב מ. הכהן, הרב מ. פוגלמן, הרב ש"ז זוין, הרב ש"ת רובינשטיין, הרב מ"צ נריה, שר הדתות ד"ר ז. ורהפטיג, ד"ר א. ארזי, הרב כ"פ טכורש, סגן שר החינוך הרב קלמן כהנא, הרב א. בר-שאול, הרב ד"ר מ. וינטורה, ד"ר ש. ז. כהנא.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על הכנסים לתורה שבעל פה, בפרט לאור הכרותו עם רוב המשתתפים בהם וביניהם הרב ישראלי, הרב זוין, יצחק רפאל ואחרים. לדוגמא ניתן לראות כתבה שנכתבה שנים מאוחר יותר: כלכלה ובנקאות בהלכה בכינוס לתורה שבע"פ המזכירה מבחינת התוכן והמבנה את הכתבה הנוכחית. כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה ע"י נח זבולוני.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות