לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מי כתב "ילקוט דברי אמת" ?


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 16) - 13/12/1967 (יום רביעי)
ביקשו זקני בית-הדין של העדה החרדית בירושלים לישב בשלווה, קפץ עליהם רוגזו של האדמו"ר מסטמאר, שזה שבועות אחדים אינו נותן להם מנוח.

עדיין תלויה ועומדת פרשת האברך חיים יצחק כהן, שהוכה קשות בבית הכנסת של חסידי סאטמאר על-ידי צעירי סטמאר, משום שלפי דבריהם מתח בקורת על דרכו של האדמו"ר וספרו האחרון "על הגאולה ועל התמורה". בתגובה לכך הגיש האברך תביעה לבית הדין של העדה, והוא תובע 10 אלפים ל"י (שלפני הפיחות) כפיצויים. בידו תעודת רופא. המעיד כי נגרם לו שבר בגולגולת.
נראה שצעירי סטמאר עשו מלאכתם ב"יד אמונה" ...

בינתיים כבר צצה פרשה חדשה שגם היא קשורה עם שמו של האדמו"ר מסטמאר. בירושלים הופיעה באחרונה חוברת בשם "ילקוט דברי אמת" (חלק שני), והיא מיועדת כולה לצרכי "יצוא" : למשלוח לחו"ל. היא נשלחה בעותקים רבים לארצות-הברית ולארצות אחרות, בהן יש ריכוזים של אנשי "נטורי קרתא". המחבר מסתתר תחת שם בדוי "הרב ארי' אשכנזי" והוא מותח בקורת על האדמו"ר מסאטמאר, שהרחיק משולחנו כמה מאוהדיו של ר' עמרם בלוי. "נידוי" זה נעשה משום שהללו תמכו בנישואיו של ר' עמרם עם הגיורת רות בן-דוד, ואילו האדמו"ר תמך בעמדת בית הדין של העדה החרדית, שאסר את הנישואין.

החוברת, שהגיעה לברוקלין במספר גדול של עותקים (כאלף), הוחרמה כולה ונדונה לשריפה ע"י חסידי סטמאר. אולם הם לא הסתפקו בשריפת החוברת אלא שלחו חוברת אחת לדוגמה לר' יוסף שיינברגר, מזכיר העדה החרדית בירושלים והרוח החיה שלה, כדי שיגלה את שמו של המחבר אשר פגע באדמו"ר, המכהן גם כרבה הראשי של העדה החרדית בירושלים.

מודעה ב- "החומה"

שיינברגר, שהיה מכונה "הרמטכ"ל של נטורי קרתא" עד הפילוג שחל בו, החל לפעול במרץ רב. הוא התחקה גם אחרי מודעה צנועה, שהופיעה בבטאון "החומה" של "נטורי קרתא" בירושלים, היוצא מטעם פלג קיצוני שבראשו עומד ר' עמרם בלוי, וסביבו התלכדו "הנידחים" משולחנו של האדמו"ר מויז'ניץ על שמתחו ביקורת על רבם.

במודעה נאמר: בשורה טובה למבקשי אמת. יצא לאור קונטרס "ילקוט דבר אמת", חלק שני, בו לקט פנינים יקרים על ענינים שונים הנוגעים למצבנו, מדברי ראשונים ואחרונים. להשיג אצל הכתובת ת.ד. 6100 ירושלים, הרב ארי' אשכנזי".

אנשי "הביון" של ר' יוסל'ה שיינברגר פתחו בחיפושים מקיפים, ולבסוף גילו, כי תא הדואר מס' 6100 שייך לאברך מחסידי גור, ר' ישראל משה ג. אולם הלה טוען: להד"ם. לדבריו, אין לו שום שייכות לכל הענין. הוא אף הביא "אליבי" לטענתו והוכיח כי מסר למישהו, את מפתח תאו עוד לפני כשנתיים. כשהוזמן לבית הדין של העדה אף נקב בשם האיש מחזיק את המפתח: ר' יהודה לייב פ. מחסידי ברסלב ואוהד מושבע של ר' עמרם בלוי.

עתה שוקל בית-הדין של העדה החרדית להזמין לדין את ר' יהודה לייב פ. ועמו כמה מה"נידחים" של ויז'ניץ, שחושדים שגם להם "יד" בחוברת זו. הבעיה היא שמא יסרבו אנשי ר' עמרם להופיע בבית הדין של העדה החרדית וייגרם "זילותא דבי דינא" וחילול השם ...

אגב, פרשת האברך חיים יצחק כהן הועברה לשיקול דעתו של האדמו"ר מסטמאר, וכפי שנמסר, היא תחוסל בקרוב ע"י פיצוי מתאים שהאדמו"ר יעניק למוכה ...

ובינתיים הומות השכונות החרדיות בירושלים כמרקחה ...
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב בעל התניא 11, ירושלים (מערכת "החומה" (ליד ישיבת תורה ויראה - משוער)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות