לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בעיות בני ישראל ו "מרבק" ידונו מחר ברבנות הראשית

הרב הראשי אונטרמן נוטה לפשרה בפרשת "מרבק"


מאת: סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 19/08/1964 (יום רביעי)
מועצת הרבנות הראשית מתכנסת מחר לדיון בשנוי נוסח ההנחיות לגבי בני-ישראל. כן תדון המועצה בעמדת הרבנות לפניית "מרבק" לביהמ"ש העליון.

בפני מועצת הרבנות הראשית יעמדו, למעשה, שתי הצעות שבאו מטעם ראש עיריית ירושלים, מר מרדכי איש-שלום. האחת אומרת כי ההנחיות ינוסחו מחדש, אגב השמטת שם "בני ישראל" מתוכן. להצעה זו הסכימה הרבנות מזה זמן רב, והשאלה הייתה אם "בני-ישראל" יסתפקו בה. ההצעה השניה שהובאה ע"י מר איש שלום אומרת כי הרבנים ישאלו כל יהודי שבא להינשא אם הוא רווק, גרוש וכד'. במידה וישנן ספקות יפנו לביה"ד הרבני האזורי, כשהעקרון המנחה הוא שבכל מקרה של ספק יתחשבו בהלכה.

חוגים המקורבים לרבנות הראשית רואים את ההצעה השנייה כסתמית וספק אם מועצת הרבנות תסכים לה. ובאשר לחלקה של הצעה זו, האומר כי במקרה ספק יפנו לבי"ד אזורי, מטעימים אותם חוגים כי הצעה זו חמורה מהמצב הנוכחי, על-פיו אין צורך לפנות לביה"ד האזורי.

הודגש, כי המועצה תשקול את ההצעות בדקדקנות כשמגמתה היא להרגיע את הרוחות. עם זאת לא תרשה הרבנות עקירתן של הלכות-יסוד.

המועצה תדון גם בעניין "מרבק". עדיין לא גובשה עמדה סופית לגבי האפשרות של הופעה בפני ביהמ"ש העליון. העמדה המוצהרת היא שאין בדעת הרבנות הראשית לחזור בה מהחלטתה הקודמת שלא להופיע בפני בג"צ. עם זאת - נודע ממקורות מהימנים - כי ישנם הבדלי דעות בנידון בין הרב הראשי י. נסים לרב הראשי י. א. אונטרמן. הרב אונטרמן נוטה יותר לפשרה כלשהי בענין.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על כשרות מפעל "מרבק" ועל בעיית עדת "בני ישראל" כפי שמופיע בריכוז של כל המאמרים בנושא: עדת "בני ישראל". קשריו בנושא הן מצד העדה והן מצד הרבנות הראשית ובפרט העובדה שכבר כתב על ההפגנות ושביתות הרעב של עדת "בני ישראל" כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Alibag, הודו (כפר בו היו מרוכזים רבים מקהילת "בני ישראל") | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | באר טוביה (מפעל מרבק שכן באיזור התעשייה של באר טוביה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות