לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הופיע כרך י"א מהאנציקלופדיה התלמודית


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | ספרות ואמנות - חרות (עמוד 5) - 26/02/1965 (יום ששי)
"הכרך ה-י"א של האנציקלופדיה התלמודית הנהו הכרך הראשון המכיל ערכים של 3 אותיות ברציפות" - מסר מנהל האנציקלופדיה התלמודית הרב יהושע הוטנר; היינו סוף אות ה', כל ערכי אות וא"ו וחלק מערכי אות זיי"ן; הערך האחרון הוא "זה וזה גורם".

בכרך החדש משתתפים 30 רבנים מגדולי התורה המובהקים שבדורנו, הן מא"י והן מארצה"ב, בראשותו ובעריכתו של מרן הגאון הרש"י זווין. הערכים הבולטים ביותר בכרך החדש הם: "השבת אבידה"; "התחיבות"; "וידוי"; בוררות זבל"א ועוד.

במקביל להכנת הכרכים י"ב וי"ג לדפוס, עובדת קבוצה מיוחדת על השלמת האנציקלופדיה, לפחות בשלבי הסידור הראשונים - עד הסוף. תקציב האנציקלופדיה קשור בעיקרו בעבודת המחקר והסידור של הכרכים הבאים - שיגיעו לפחות ל-30 כרך. הנהלת האנציקלופדיה שוקדת באחרונה להשגת קרנות מספיקים שיאפשרו את המשך העבודה, הסובלת קשות מגרעונות תקציביים. "יד הרב הרצוג" - שהאנציקלופדיה התלמודית מסונפת בה - נקטה בכמה פעולות לתיקון המצב.

בשנה האחרונה יצאו מהדורות חדשות של הכרכים ג', ה' וכרך ו', שאזלו מן השוק. תפוצת האנציקלופדיה התלמודית הולכת ומתקרבת לשתי רבבות, והיא הגיעה לכל קצווי תבל.

כן יצאו מטעם "יד הרב הרצוג" 8 כרכים חדשים, מהם ששה על ידי מכון התלמוד הישראלי השלם ואחד על ידי מכון פישל. הספרים הם מהמאירי, הרי"ד, ר' ישעיה אחרון ז"ל והראבי"ה - כולם יצאו על פי כתבי-יד בלתי ידועים עד כה עם הערות ומראי מקומות מחברי המכון.

הערות: נח זבולוני היה מקורב לרב שלמה זוין עורך האנציקלופדיה התלמודית, בביתו של רנ"ז נמצאו תמיד הכרכים המעודכנים של אנציקלופדיה זו. סיבה וזו וקרבתו גם ל "יד הרב הרצוג" והעובדה שתקופה מסויימת עסק בעבודה תורנית עבור מכון פישל, מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות ספרות ואמנות - חרות 1965

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר הולנד, ירושלים (יד הרב הרצוג - משכנו הישן מול הכניסה להר הרצל, כיום מכון התלמוד הישראלי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות