לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גיור רק בארץ ישראל


מאת: נח זבולוני
פורסם: הצופה | הצופה - מכתבים למערכת - 17/08/1978 (יום חמישי)
ידידי, ר' יהודה אריאל מירושלים, במאמרו "גיור - רק בארץ-ישראל", (הצופה ערב שבת ח' מנחם אב), מתפלמס בבעיות גיור כהלכה והוא בא לידי מסקנה שבצידה גם הצעה נועזת, המנוגדות להלכה היהודית ולתורת ישראל, האומרת דרשני.

מסקנתו:
"הלוחמים שווי זכויות לכל הזרמים ביהדות טוענים, שהאפליה נגד הגיור הרפורמי בארץ, תגרום לתסיסה בקרב היהודים בארה"ב, ובעוד ארצות ורבים יימנעו מלהושיט עזרה ותמיכה למדינת ישראל ולתביעותיה. הם אף טוענים למה בארה"ב וביתר ארצות מצאו לשון משותפת, ואף אחדות במוסדות של כלל היהודים ודווקא בארץ - אפליה ?! כדי למנוע מחלוקת גדולה זאת רצוי שהכנסת תחוקק חוק שכל גר וגיורת העולים לארץ חייבים לעבור גיור מחדש ע"י המוסדות והאישים המוסמכים לכך. בוודאי שלא יחייבו את הגר שמל עצמו להימול עוד הפעם אך יתר הדברים כגון טבילה ועוד, יהיו חייבים לעשות. חוק כזה לא יהא בו שום אפליה של איזה זרם דתי כלשהו. ונמנע מטרדות וממאבקים מיותרים. על הכנסת לחוקק חוק שכל גיור שנעשה בחו"ל תוקפו פג עם עליית הגר לארץ ועליו לעבור גיור מחדש (כל ההדגשות שלי - נ.ז.) בהתאם לסמכות של בתי דין הרבניים בארץ. אנא, חברי כנסת בראש וראשונה מהסיעות הדתיות, הציעו זאת ואל נגרום לפירוד לבבות ולתסיסה מיותרת בחוגי הרפורמים בחוץ לארץ".

עד כאן המסקנה וההצעה, ומעתה לפענ"ד "הפריז" ר' יהודה אריאל שהינו תלמיד-חכם וקובע עתים לתורה, בהצעתו הנועזת, שלפיה יוצא, גר שהתגייר על ידי בית דין של גאוני הדור, כמו הרב משה פיינשטיין והרב יוסף סולובייצ'יק מארצות-הברית, או ע"י בית דין אחר של גדולי התורה בתפוצות, אותו הגר עם עלייתו ארצה "פג תוקף" הגירות שלו, והוא יכול לחזור לסורו. "להלכה" זו לא יקבעו הרבנים הראשיים או מוסד רבני אחר בארץ, כי אם הכנסת עם חבריה הערבים והדרוזים, הם הם יקבעו את הלכות הגיור. על כגון זה כבר נאמר: "חכמים הזהרו בדבריכם" ! לא רחוק היום ותועלה הצעה עוד יותר נועזת, שהכנסת תחליט אם יש בורא עולם ח"ו.
Powered By Click for details


הצופה הצופה - מכתבים למערכת 1978

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ארצות הברית | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות