לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

על שרוך נעל ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 22) - 12/07/1974 (יום ששי)
רעיון מקורי לתיקון חוק השבות ("מיהו יהודי") העלה השבוע, בגבור הפעילות המדינית בנושא זה, הרבי מלובאוויטש, שאנשיו בארץ מפעילים את "הועד למען שלמות העם", הלוחם לתיקון החוק. בשיחה ששודרה אל חסידיו, אמר הרבי כי דווקא עתה, כשהמפד"ל איננה בממשלה, יכולה זו לתקן את החוק "כהלכה", בלי שמישהו יאמר כי היא נכנעת ללחץ או לסחטנות ...

יחד עם זאת הזהיר הרבי מלובאוויטש, כי ענין זה של "ייהרג ואל יעבור" ליהודים שומרי הלכה ודינו כדין "ערקתא דמסאני" (שרוך נעל), שבמקרים מסויימים חייבים יהודים למסור את נפשם על אי-שינויו, ממש כמו ש "נהרגים" על עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות ...

הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי חב"ד ובעיקר לדובר חב"ד, הסגנון ובפרט השימוש בשפה הארמית כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שלום עליכם 20, תל אביב (הועד למען שלמות העם) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות