לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האם מותר להרכיב משקפיים בשבת?


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 4) - 17/02/1966 (יום חמישי)
שאלה הלכתית עוררה באחרונה ויכוח פולמוסי סוער בחוגים התורניים בארץ: האם מותר להרכיב משקפיים בשבת במקום שלא הותקן עירוב, או לאלה שאין סומכין על העירוב ונוהגים לפי הפוסקים, שרחובותינו שלנו נקראים רשות הרבים ולא כרמלית והעירוב בהם אינו מועיל?

הדיון הוא על כך, אם למשקפיים יש שם של כלי תשמיש כמו מזלג, סכין או כף, ובמקרה זה אסור להרכיבם בשבת, או שלמשקפיים יש שם של בגד ומלבוש ומותר "ללבוש" אותם ולצאת בהם בשבת.

מחלוקת זו היא ישנה-נושנה ו "שוחזרה" כבר לפני כמה עשרות שנים בוויכוח ממושך שהתנהל בין הרב איסר זלמן מלצר ז"ל (ראש ישיבת סלוצק ולאחר מכן ראש ישיבת "עץ חיים" בירושלים) לבין הרב יעקב משה חרל"פ ז"ל (ראש ישיבת "מרכז הרב"), כאשר הראשון הכריע לאיסור.

הוויכוח חודש עתה מעל דפי בטאון התאחדות חברי הישיבות - "הנאמן" - ולוקחים בו חלק הרב שירה דבילצקי מבני ברק (בנו של מייסד בית החרושת לשוקולדה צ.ד. ובוגר גימנסיה "הרצליה" אשר באחרונה נתפרסם כגדול בתורה, פוסק ועוסק בקבלה) לבין הרב מאיר הכהן קפלן (חבר בית הדין הרבני בתל-אביב).

הערות: הנושא, הידע בפסקי ההלכה, הסגנון ומעל לכל שמותיהם של גדולי ישראל המוזכרים בכתבה, ובפרט הרב חרל"פ שנח זבולוני היה בין תלמידיו והרב אף ערך את טקס נישואיו מובילים למסקנה כי כתבה זו נכתבה על ידי רנ"ז.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בילו 14, תל אביב (הנאמן - בטאון התאחדות חניכי הישיבות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות