לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הכיפה - והמושל בכיפה


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 23/05/1966 (יום שני)
מכתב מוזר התקבל בשבוע שעבר בהר-ציון. מר שמואל הר-ציון, איש חדרה, ביקש במכתב זה לשלוח לו כיפה, שעליה סרוג השם "הר-ציון". הוא הסביר כי הייתה לו כיפה כזאת בעבר, שקנה אותה בעת עלייה לרגל להר-ציון, אך הוא נתן אותה לראש הממשלה, מר לוי אשכול, כאשר בא להשתתף בטקס נישואין בחדרה - ולא קיבל אותה בחזרה. כיוון שכך, הוא מבקש מהנהלת הר-ציון לשלוח לו כיפה אחרת - וצירף לירה אחת כתמורה.

מנהל הר-ציון, הרב עמרם בלוי (לא זה מנטורי-קרתא), השיב למר שמואל הר-ציון באיגרת לבבית: "מיטב הערכתנו על שעזרת למר אשכול להיות מושל בכיפה. אנו מחזירים לך את הלירה ששלחת לנו. מקובל בהר-ציון להעניק כיפה כשי מזכרת לאורחים רמי-מעלה. כאותו מלך ששאל בשעתו: טיפה זו מה תהא עליה? - אנו שואלים: כיפה זו מה תהא עליה? לאחר שהכיפה הקודמת שלך כיסתה את ראשו של ראש ממשלת ישראל, על ראשו של איזה איש דגול תתנוסס כיפה זו ? ...

הערות: בכתבה טעות בכתובת שכפי שצויין סביר שנכתבה על ידי נח זבולוני, מוזכר מנהל אתרי הקודש בהר-ציון, ומצויינת העובדה שאינו ר' עמרם בלוי הידוע מנטורי קרתא. עובדות אלו, הסגנון והעובדה שבאותו שבוע הופיעו מספר כתבות על הר-ציון מביאים למסקנה שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר ציון ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות