לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האישיות החסרה לנו


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 15) - 18/08/1966 (יום חמישי)
מיון מהיר:
משנה לשנה לומדים יותר ויותר כמה חסרה לנו, בעולם הרבנות, אישיות דומה לזו של הרב קוק זכרונו לברכה - כך קונן השבוע אחד מראשי-הישיבות המפורסמים בארץ, בעת שיחה על דמותו של הרב קוק, סמוך ליום השנה לפטירתו (מחר, ג' באלול).

בהסבירו את דבריו אמר ראש0-הישיבה, כי גדולתו של הרב קוק היתה לא רק בכך שהיה גאון, חריף ובקי, צדיק, בעל מידות תרומיות, בקי בנגלה ובנסתר, מרחף בעולמות עליונים ועם זאת ניצב איתן בשתי רגליו על קרקע המציאות, אלא גם מיזג כמה תכונות, מיזוג כזה שהוא בלתי מצוי כיום.

אהבת ישראל שלו לא היתה מליצה וסיסמה. הוא תירגם אותה יום יום ושעה שעה לשפת מעשים. הוא היה לא רק הרב הרם ביותר, אלא גם אוהב האדם הגדול ביותר. מכאן שאיפתו למען אחדות העם. מכאן - מאמציו הגדולים להיות קרוב אל כולם ולקרב את כולם אליו. הוא לא הכיר במחיצות בין אדם לאדם.

דפים בנושא:


הערות: נושא הכתבה, והעובדה שהכתבה שבאה אחריה "הנוזלים" - בגולה; האיתנים - בארץ, מדברת שוב על הרב קוק לרגל יום השנה לפטירתו, ובה מוזכר סיפור מאת הרב אריה לוין שנח זבולוני היה מאוד מקורב אליו, מלמדת שכתבה זו כנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב קוק 9, ירושלים (בית הרב אברהם יצחק הכהן קוק ומשכנה הישן של ישיבת מרכז הרב (בית דוד))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות