לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הגיורת ניצחה - הגבר נשאר בחוץ ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 15) - 01/09/1966 (יום חמישי)
עד היכן מגיעה אדיקותה ודבקותה של הגיורת הנודעת הגב' רות בלוי, רעיית מנהיג "נטורי קרתא" ר' עמרם בלוי, בדיני ישראל, יעיד מאורע קטן שעד לו היה הרב דב פרלה, היועץ לעניינים דתיים ומשרד הבריאות בירושלים: הגיורת שילמה בעד מקום פנוי במונית מירושלים לתל-אביב ובלבד שלא תצטרך לשבת סמוך לגבר זר ...

ומעשה שהיה כך היה: בסוף שבוע שעבר ערך רבה של בני ברק הרב ר' שמואל ווזנר, סעודת "שבע ברכות" לכבוד הזוג הצעיר אוריאל בן דוד ורעייתו שרה גיטל מבית הרב מיכאל פוקס ראש השוחטים בקופנהאגן, שאליה הוזמנו גם ר' עמרם ורעייתו. היות ור' עמרם משתמש אך ורק בשירות מוניות ולא ב "אגד" הזמין בשבילו ובשביל רעייתו שני מקומות בטקסי "קשר" בירושלים. ר' עמרם התיישב ליד הנהג ואילו רות תפסה את אחד המקומות הפנויים בתוך המכונית שנתמלאה ורק מקום אחד עוד נשאר פנוי.

בינתיים הגיע בחפזון גבר מיוזע ואמר להיכנס למונית ולהתיישב על יד גב' בלוי. הגיורת ביקשה משכנתה לספסל להחליף את המקומות באופן שהשכנה תשב באמצע ותשמש כמחיצה בינה לבין הגבר, אולם זו לא הסכימה וסירבה למלאות את מבוקשה. גם הגב' בלוי התעקשה ולא נתנה לגבר להיכנס למכונית.

בינתיים התקרב מועד יציאת המכונית. הנוסעים התרגזו והיא לא זזה ממקומה ...

סוף-סוף נמצא מוצא למצב "ביש זה". ר' עמרם הורה לאשתו לקנות כרטיס נוסף ולשלם בעד המקום הפנוי ... הגיורת ניצחה, והגבר נשאר בחוץ והמתין למכונית הבאה ...

דפים בנושא:


הערות: כתבותיו הרבות של נח זבולוני על ר' עמרם בלוי ואשתו הגיורת רות בן-דוד ובפרט הכרותו עם הרב דב פרלא שכנראה הוא מקור הידיעה, מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב לונץ 6, ירושלים (מוניות קשר אביב בירושלים) | רחוב הרב דסלר 19, בני-ברק (ביתו של הרב וואזנר היה צמוד לבית הישיבה) (ישיבת חכמי לובלין - שכונת זכרון מאיר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות