לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מתנת הנשיא לאדמו"ר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 11) - 20/02/1967 (יום שני)
כתב-יד עתיק יומין יהיה השי, אשר יעניק נשיא המדינה לאדמו"ר מליובביץ' ביום ההילולא הבא, בי"ג בניסן, יום-השנה לפטירתו של האדמו"ר החב"די בעל ה "צמח צדק".

הנשיא, מר זלמן שזר, רכש בימים אלה את כתב-היד מידי תושב ירושלים שמצא אותו בתוך ערימת מטלטלין אגב העברת "מושב הזקנים" הירושלמי לבניינו החדש.

מר יעקב דוד פרלין, העובד כגובה בסניף מפא"י בירושלים מצא את צרור הדפים הבלויים והוא זרוק בתוך ערימת מטלטלין ליד בניין מושב הזקנים המאוחד במבואות ירושלים. בהיותו מבאי ביתו של ר' אריה לוין, רבם של "אסירי ציון", הביאו אליו.

בהתייעצות עם הרב ש. י. זוין, עורך האנציקלופדיה התלמודית והבקי בספרות החב"דית, נתברר, כי זהו כתב ידו של חסיד חב"ד ר' אליעזר ביחובסקי שאת אחרית ימיו עשה במושב הזקנים. הוא ליקט ורשם במו ידיו את ה "אשכבתא" של האדמו"ר החב"די הראשון, הרב שניאור זלמן ז"ל מלאדי, בעל "התניא", ושל בנו, האדמו"ר האמצעי הרב בר ז"ל, וכן של האדמו"ר בעל ה "צמח צדק" הרב מנחם מנדיל ז"ל, שיום ההילולא שלו חל בי"ג בניסן. כן רשם סיפורים עתיקים של הבעל-שם-טוב אשר טרם ראו אור.

משעמד ר' אריה לוין על ערכו של כתב היד (ומה עוד שהאדמו"ר מליובביץ', הרב ר' מנחם מנדיל שניאורסון שליט"א, הכריז כי השנה, שנת ה "קהל", יתגלו כל כתבי-היד הנסתרים והגנוזים של אדמו"רי ליובביץ'), המליץ באוזני מר י. ד. פרלין, שיודיע את דבר קיומו לנשיא המדינה, מר זלמן שזר, מהחסידים הנלהבים של ליובביץ',. במכתב, ששיגר לנשיא המדינה, הוסיף המוצא, כי הוא מוכן להעבירו לרשות הנשיא חלף תשלום סמלי בלבד.

נשיא המדינה לקח עמו את כתב-היד בעת שיצא לחופשה בטבריה. משהתעמק בו ועמד על תוכנו ועל ערכו - מיהר להודיע למר פרלין, שאמנם הוא מבקש לרכוש אותו במחיר 500 ל"י, אלא שלא ישאיר את כתב-היד בארכיונו, אלא יעניקו לקראת יום ההילולא הבא של בעל ה "צמח צדק" כשי לאדמו"ר היושב בארצות-הברית.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לאישים המצויינים בכתבה, ובפרט לר' אריה לוין, הנושא, אזכור ופרוט ייחוסם של גדולי ישראל , הסגנון ובפרט כתבה מאוחרת יותר המזכירה את מר פרלין כחסיד של ר' אריה לוין, אותה סימן נח זבולוני ככתובה על ידו: הצעה: עיטור לר' אריה לוין מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב רבי אריה, ירושלים (בעבר רחוב הר גריזים, שכונת משכנות - מגורי הרב אריה לוין) | רחוב אלחריזי 17, ירושלים (בית הנשיא בתקופת יצחק בן צבי וזלמן שז"ר (עד שנת 1971) - בית ולירו)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות