לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נושאים יהודיים - בצ'כיה


מאת:
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 15) - 27/03/1967 (יום שני)
בצ'כוסלובקיה עוסקים באחרונה בנושאים יהודיים, ובעיקר מימי השואה הנאצית. זאת אנו למדים מהפרסומים בכתב-העת היהודי-סובייטי "סאוועטיש היימלאנד". עתה מכינים הצ'כים סרט תעודתי, שנושאו הוא גיטו פראג לשעבר.
בין השאר יופיעו בסרט תמונות המראות את בית המועצה היהודית בפראג, ומעליו נראה השעון, שבו היו קבועות אותיות עבריות במקום ספרות. כן יוצג בית-הכנסת של פנקס, בעל הכותל, שבו רשומים שמותיהם של 77,297 היהודים הצ'כיים, שנרצחו בידי הנאצים.

באותו כתב-עת נמסר, כי בית ההוצאה הממלכתי למוסיקה הוציא תקליט, ובו ששה שירי-ילדים שהושרו בגיטו טרזיינשטאדט.

גם אלבום הצילומים על צ'כוסלובקיה, שהופיע לפני זמן-מה, מקדיש מקום נכבד לנושא היהודי: כלולות בו תמונות המתארות את היישוב היהודי, בן אלף השנה, של מדינה זו. ואילו בדברי-ההקדמה לאלבום, פרי-עטה של אנה טוצ'קובה. נאמר:
בפראג נמצאים האוספים היקרים ביותר של התרבות היהודית באירופה; הם תרומה נכבדה בתרבותם הן של הצ'כים והן של עמים אירופיים אחרים ... אנו גאים על כך, שאצלנו בפראג חיו ויצרו פרנץ קפקא החולמני והלוחם הבלתי-לאה אגון ארויין קיש.


דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני קיבל מדי חודש את גליונות "סאוועטיש היימלנד" ומאמרים רבים נכתבו על פי ידיעות ששאב משם. עובדה זו, סגנון הכתבה והנושא מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Terezin, צ’כיה (גטו טרזיינשטט) | מוסקבה, רוסיה (קירוב 5 (מוסקבה העתיקה) - מערכת סאוועטיש היימלאנד (משוער)) | Siroka 3, פראג, צ’כיה (בית הכנסת פינקס - Pinkasova Synagoga) | Maiselova 18, פראג, צ’כיה (בית הקהילה היהודית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות