לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"ר מסטאמר נגד "מיבצע תפילין"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 29/10/1967 (יום ראשון)
קצפו של האדמו"ר מסטמאר, ר' יואל טייטלבוים, יצא עכשיו על האדמו"ר מלובאביץ' וחסידי חב"ד בישראל בשל "מבצע תפילין" שהם עורכים. האדמו"ר מסאטמר, שאסר על חסידיו בישראל (אנשי "נטורי קרתא") לבקר אצל הכותל המערבי והמקומות הקדושים האחרים ש "נכבשו על ידי הציונים", פסק, כי הנחת תפילין באמצעות "מבצע תפילין" של חסידי חב"ד - לא זו בלבד שאין בה משום קיום מצווה, אלא אפילו יש בה משום עבירה.

באחרונה יצא לאור בברוקלין - מקום שבתו של האדמו"ר מסטמאר - ספר משלו "על הגאולה ועל התמורה". ב-190 עמודיו תוקף האדמו"ר האנטי-ציוני את "המדינה הציונית" על כך, שאסרה מלחמה על ארצות ערב והוא מטיל איסור על חסידיו לפנות אל המקומות הקדושים שבירושלים העתיקה.

בין השאר נאמר בספר:
הנה התועים והמתעים מתגברים בסמיות עינים כל כך עד שמפרסמים דברי הבל ורוח כאילו ע"י הנסים הבדויים והמרומים של צבא הציונים נתרבו בעלי תשובה וחזרו למוטב, ואף התפילין שמניחים לא למצוה תחשב בהם ועוד שעושים איסור בזה, אלא שכוונת הסטרא אחרא לינוק ממעשי המצווה של אלו שמתחברים אליהם וכל שעשו עד הנה טרם שנתחברו למינים ואפיקורסים, המלאך סמאל (שלפי האדמו"ר - הוא הממונה על מדינת ישראל ועד השדים, יצר הרע ומלאך המוות - המע') יונק מהם ונוטלם בחלקו ויש בכוחו של המלאך סמאל לעשות צורות ודמיונות של בעלי תשובה.

ועוד:
אבל אלה הרשעים שכל מחשבתם ועסקם בעריות ר"ל, ומזוהמים בתכלית הזוהמה, וכל מגמתם למען רבות זימה ולכן המציאו גיוס נשים להיותם מופקרים כגרועים שבאומות אסור להם על פי דין להניח תפילין וכ"כ נותן המלאך סמאל עצה ומחשבה לרמות במצוות תפילין, שבזו עצמה מוסיפים עבירה בעשייתה ומגדילים בזה הסיטרא אחרא רחמנא ליצלן.

חסידי חב"ד - בוודאי לא יעברו בשתיקה על דברים אלה. והם לא יעמדו לבדם בחזיתם נגד האדמו"ר מסטמאר.

דפים בנושא:


הערות: קשריו של נח זבולוני עם חוגי "נטורי קרתא", והעובדה שרבות מכתבותיו באותה תקופה עסקו באיסור הביקור במקומות הקדושים מעבר לקו הירוק שהטיל הרב יואליש טייטלבוים (כפי שניתן לראות ב "דפים בנושא"), מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | 500 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי האדמו"ר מסאטמר הרב יואליש טייטלבוים - ויליאמסבורג)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות