לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבנות שוב הגבילה היתר הקבורה בבית העלמין בהר הזיתים


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד ראשון (עמוד 1) - 17/12/1967 (יום ראשון)
הרבנים הראשיים לישראל שוב הגבילו את היתר הקבורה בהר הזיתים אף לאלה שרכשו בחיים מקומות קבורה ובידם שטר מכירה על-כך, והוראות נוספות שניתנו להנהלת מועצת בתי העלמין בירושלים.

לפי ההוראות החדשות שקיבל מר משה גבירצמן, יו"ר מועצת בתי-העלמין, התירו הרבנים הראשיים את הקבורה בהר הזיתים גם לאלה שרכשו חלקות אדמה לפני קום המדינה ובידם שטר מכר על כך אך ורק אם מקום הקבר המסומן בשטר המכר הינו קיים ופנוי, דהיינו, לא נהרס על-ידי הערבים. ובמקרה שאי אפשר למצוא את מקום הקבר הקנוי מסיבת ההרס, או הוא נמצא מתחת לכביש שנסלל עליו, הרי לפי ההוראות החדשות לא יינתן קבר אחר במקומו, למרות שטר המכר שישנו עליו.

אשר למכירת מקומות קבורה הודיעו הרבנים הראשיים, כי טרם קבעה הרבנות הראשית עמדה והחלטה בנדון.

לסופרנו נודע, כי תיקונים אלה בתקנות הקבורה המגבילים את היתר הקבורה בהר הזיתים על ידי הרבנים הראשיים ניתן עקב המספר הגדול של בקשות ופניות המגיעות באחרונה אל לשכת מועצת בתי העלמין להתיר את הקבורה בהר הזיתים, מאלה שקנו חלקות בחיים לפני קום המדינה ובידם שטר מכר על כך. הם מסתמכים על שני המקרים האחרונים בהם התירו הרבנים הראשיים את הקבורה לרבנית ששון מלונדון והגב' פייגה דרוקמן לאחר שהמשפחות המציאו הוכחות, כי קנו מקומות קבורה בהר הזיתים בשעתו.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לגופים המוזכרים בכתבה ובפרט מועצת בתי העלמין עליה כתב רבות וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד ראשון 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הזיתים, ירושלים (בית הקברות הר הזיתים) | רחוב יפו 22, ירושלים (מועצת בתי העלמין בירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות