לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רוצים קרבן פסח ב ... ירושלים


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 03/03/1968 (יום ראשון)
קבוצה של רבנים ותלמידי חכמים בירושלים עומדת לפרסם בימים אלה "קול קורא" : להתחיל בהכנות מעשיות להקרבת קרבן פסח, בי"ד ניסן הקרוב.

לדברי רבנים אלה מחייבת התורה הקרבת קורבן פסח בזמנו במקום המקדש, כאשר ניתן לעשות זאת. אם נבצר הדבר לעשותו מחייבת ההלכה להיות רחוקים מירושלים, כדי שבאופן פיסי לא תהא אפשרות לעשות את הקרבן בזמנו.

בעלי ה "קול קורא" נתלים ב "אילנות גדולים": הרב משה סופר (בעל ה "חתם סופר"), הרב צבי הירש קלישר, רב אליהו מגריידיץ ואחרים. הם קוראים להזדרז ולקבוע מקום המזבח ובנייתו, להכשיר כהנים ולוויים לפי המקור בתורה. הם אף קוראים להכין כלי שרת ובגדי כהונה וכל הכלים הדרושים לצליית קרבן הפסח.

ב "קול קורא" נאמר בין השאר: "ואם תהיה חס וחלילה רשלנות ואשמה מצדנו, אזי בלית ברירה אין לנו אלא להימצא מערב פסח י"ד ניסן תשכ"ח בדרך רחוקה מירושלים. לדעת הרמב"ם הלכות קרבן פסח (פרק ה' הלכה ט') הוא בעליית השמש, דהיינו הנץ החמה, ביום י"ד ניסן. ואילו לדעת רש"י (פסחים דף צ"ג ע"ב) הוא מחצית היום של י"ד ניסן. הדרך הרחוקה מירושלים היא לכל היותר מהלך של 6 שעות הליכה ברגל בנחת, ורק באופן זה פטרה התורה הקרבת קרבן הפסח".

על הכרוז חותם "המעורר" בשם חכמי ורבני ירושלים, שבראשם עומד רב ידוע בתורה בירושלים. הרב, המעדיף להישאר בעילום שם, הודיע כי לא יהססו אפילו להגיש צו על תנאי נגד שר הדתות או שר אחר בממשלה, אם ייתקלו בהתנגדות להקרבת קרבן הפסח.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על הרצון של רבנים שונים לחדש את קורבן הפסח. עובדה זו, הסגנון ובפרט הציטוט הנרחב של דברי תורה, מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה אף היא כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הבית ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות