לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מכת ה "פאשקוילים" ב "נטורי קרתא"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 26/05/1968 (יום ראשון)
שוב גברה המתיחות בין אנשי "נטורי קרתא" בירושלים, וזאת - בשל החרם שגזר בית הדין של "העדה החרדית" נגד "אלמונים" מאנשי הכת הקיצונית, המפיצים מכתבי-פלסתר (פאשקוילים בלע"ז) נגד כמה מראשי העדה.

בשבועות האחרונים התחדשה המלחמה הפנימית ב "נטורי קרתא". כמה מאנשי הכת חזרו והעלו במערכה זו את פרשת הגיורת רות בן-דוד שנישאה למנהיג הכת, ר' עמרם בלוי. במלחמה הפנימית החריפה משתמשים במכתבים אנונימיים, הנשלחים, בחלקם (לשם הסוואה), בדואר מ ... לונדון, שם מתגוררים אנשי "נטורי קרתא" שעזבו את הארץ. המכתבים נוקטים בביטויים בוטים ביותר כלפי ראשי העדה החרדית. הבולטים בהם: "רשע מושחת", "כלב רע", "ימח שמו וזכרו" ועוד. לאחר שנכשלו הנסיונות השונים לחסל את הפשקווילים - משום סירובם של כותבי המכתבים האנונימיים להזדהות ולהופיע לפני בית הדין - הכריז בית-הדין של העדה החרדית חרם חמור על "כל מי שיש לו יד במעל הזה וכל מי שהפיץ נבלה זאת ולא יבוא לפני ביהדצ"ק להתוודות ולבקש תשובה על מעשהו הרע הנ"ל, מהיום עד עשרה ימים".

גם האדמו"ר מסאטמר, ר' יואליש טייטלבוים, הצטרף - לפני שחלה - למחאת בית-הדין של העדה והודיע למזכיר הכללי שלה, הרב יוסף שיינברגר, שהוא מצטער על פירסום מכתבי הפלסתר ומבקש שלא לענות לעת עתה, כי "בבוא הזמן יתגלה קלונם ברבים".

הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי נטורי קרתא ולר' עמרם בלוי בפרט, והסיקור הנרחב שנתן לנישואיו עם הגיורת רות בן-דוד, מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | 500 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי האדמו"ר מסאטמר הרב יואליש טייטלבוים - ויליאמסבורג) | רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי) | 48 Alkham Road, לונדון, בריטניה (בית הכנסת תורה ותפילה - מרכז נטורי קרתא בלונדון) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות