לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ספר תורה לזכר משחררי הכותל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 30/04/1969 (יום רביעי)
אחד האירועים בחגיגות כ"ח באייר השנה בבירה, ביום שחרורה ואיחודה של ירושלים, יהיה הכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לעילוי נשמת חיילי צה"ל שנפלו למען שחרור ירושלים והר הבית. בימים אלה נשלמת כתיבת ספר התורה על ידי הרב מאיר יהודה גץ, הרב של הכותל המערבי, שהיה רב המושב כרם בן-זמרה בגליל. הוא שכל את בנו אבנר שמעון בשחרור ירושלים העתיקה, במלחמת ששת הימים.

את האותיות של ספר תורה זה כותב סופר סת"ם בכוונה מיוחדת לשמם של הנופלים על שחרור ירושלים, לפי רשימה מיוחדת שהומצאה ע"י משרד הבטחון. הספר יוכנס לבית הכנסת שליד הכותל המערבי, אור לכ"ז באייר. הותנה שאם ייבנה בית המקדש יוכנס ספר תורה זה ל "עזרת ישראל" בו.

נרתיקו של ספר התורה הזה הוא עתיק יומין, עשוי כסף טהור ומקושט בציצים ופרחים. כתובות עליו באותיות בולטות כמה תפילות, כמו "למנצח" ברכת כהנים, ופסוקים אחרים. כן חרות עליו ציור גדול של הר הבית.

וזה נוסח ההקדשה שעליו:
ספר תורה זה נכתב לעילוי נשמת חיילי ישראל, אשר נפלו על גאולת ירושלים והר-הבית באייר תשכ"ז, ה' יקום דמם. ניתן לכותל המערבי ולאחר מכן לעזרת ישראל בבית המקדש, ע"י הרב מאיר יהודה גץ וזוגתו אסתר הי"ו, הורי הקדוש אבנר שמעון ת.נ.צ.ב.ה.

לתכנית מפעל הנצחה זה, שעובדה ע"י הרב דב פרלא, מנהל מחלקת המקומות הקדושים מטעם משרד הדתות, יהא המשך בהנצחת זכרם של כל חיילי צה"ל אשר נפלו במערכות שונות וכן לזכרם של קדושי השואה, שספרי תורה מיוחדים ייכתבו לשמם ולזכרם.

בטכס הכנסת הספר ישתתפו רבנים, מפקדי וחיילי צה"ל, ובמיוחד אלה שהשתתפו בקרבות על שחרור העיר העתיקה, והכותל המערבי. גם המשפחות השכולות, אשר בניהם נפלו בקרבות על העיר העתיקה, יוזמנו לטקס זה.

הערות: דב פרלא, מנהל המחלקה למקומות קדושים במשרד הדתות היה ידידו של נח זבולוני, כפי שמצויין בכתבתו ראש ישיבת קמניץ דליטא ובתור שכזה סיפק לו רבות מכתבותיו. סביר מאוד שגם כתבה זו נכתבה על ידי רנ"ז.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות