לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מלחמת סאטמר וליובאוויץ עקב "מבצע יונתן"


מאת: שרות "מעריב"
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 20) - 29/08/1976 (יום ראשון)
"מבצע יונתן" כבר הספיק לגרום למלחמת יהודים בניו-יורק. בעוד שהרבי מליובאוויטש שיבח פעמים אחדת את המיבצע וקשר כתרים לחיילי צה"ל, שסיכנו את חייהם כדי להציל את חטופי מטוס "אייר פראנס" באנטבה, יצא ארגון רבני המקורב אל חסידי סאטמאר בגינוי חריף לאלה ש "משבחים ומפארים את "אנשי הצבא" של מדינת הכופרים".

באחת משיחותיו הפומביות דחה הרבי מליובאוויטש בתוקף את הטענות שהעלו הקיצונים נגד מבצע אנטבה ושאל מדוע מותר היה להינצל על ידי הציונים לאדם אחד (הכוונה להצלתו של הרבי מסאטמאר על ידי ד"ר קסטנר) ואסור היה להציל מאה יהודים ממוות בטוח.

דברים אלה עוררו תסיסה רבה ברובע ויליאמסבורג החרדי וכפי שמוסר השבועון "אלגעמיינער ז'ורנאל" נשמעו בקרב חסידי סאטמאר תביעות "לנקוט צעדים" ואף לפתוח ב "מלחמת קודש" נגד ליובאוויטש ...

בעקבות "מבצע יונתן" נערכה גם "מלחמת כרוזים", כאשר התאחדות הרבנים, המקורבת לסאטמר גינתה את "בלבול המוחות במחנותינו, בדבר הצלת נפשות אחב"י [אחינו בני ישראל - א.ז] שהיו נתונים בצרה ובשבי ובסכנה איומה ר"ל, שחיתו טרף זממו להכחידם, ורוצחי נפש המכנים את עצמם בשם "מצילים" הפקירו את דמם ר"ל".

הערות: נח זבולוני הרבה לצטט את השבועון "אלגעמיינער ז'ורנאל", עובדה זו, כתיבתו באותן שנים במדור "העולם היהודי", בנוסף לתוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1976

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | Old Terminal אנטבה, אוגנדה | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות