לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות הראשית תכונס לדיון נוסף בכשרות היינות


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד אחורי (עמוד 12) - 18/02/1975 (יום שלישי)
מועצת הרבנות הראשית תכונס כנראה בימים הקרובים, לפי בקשת חברת "כרמל מזרחי", כדי לקבל ולפרסם החלטה ברורה בענין כשרות היינות לפסח.

מספר חברי מועצת הרבנות הראשית, בראשות הרב הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, פירסמו פסק דין שלפיו היינות של החברה כשרים לפסח ואין לגביהם חשש של שימוש בכוהל חמץ.

אולם לאחר מספר ימים פורסמה הודעה נוספת, שבאה לאחר ישיבה של מועצת הרבנות הראשית. ממנה נעדרו הרבנים הראשיים עובדיה יוסף ושלמה גורן, ובה נאמר כי המועצה החליטה שהיא איננה אחראית לכשרות יינות החברה לפסח.

אתמול ביקרו מנהלי אגודת הכורמים והיקבים בראשון-לציון, ה"ה אוסטשינסקי ומאיר, אצל הרב הראשי לישראל, הרב שלמה גורן, וביקשו את התערבותו והחלטתו בענין הכשר היינות של "כרמל מזרחי" לפסח.

הרב גורן השיב להם, כי הוא מכבד את ההחלטות של מועצת הרבנות הראשית לישראל, אולם אם תבוא פניה רשמית למועצת הרבנות הראשית, מטעם אגודת הכורמים והיקבים, הוא מוכן לכנס את מועצת הרבנות הראשית ולדון שנית בנושא. נראה שפניה כזו תבוא בימים הקרובים.

בהגיבו על ההודעה שפורסמה על ידי חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בדבר כשרות היינות אמר הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, כי הוא רואה את ההודעה בחומרה רבה, לאחר שניתן על ידו פסק דין ברור, לאחר התייעצות עם גדולי התורה בירושלים. וזאת בתשובה ליקבים הגדולים בארץ שפנו אליו, כשהתעוררה השנה בעיה מיוחדת בענין כשרות הכלים, שבהם הכינו כוהל.

ההודעה אומרת, כי "מועצת הרבנות הראשית לישראל אינה אחראית על כשרותם של היינות והמשקאות החריפים של היקבים הנ"ל" תמוהה מאוד, משום שמעולם לא ניתן על ידי מועצת הרבנות הראשית הכשר ליינות ומשקאות ומעולם לא היו הם אחראים לכך - מציין הרב עובדיה יוסף.

"הראשון לציון רואה כמעשה חסר אחריות את הפגיעה ללא יסוד והצדקה באחד המפעלים הוותיקים בארץ, שממנו מתפרנסים אלפי משפחות, הכורמים, הפועלים והסוחרים, ואשר יש בה גם פגיעה בשמה הטוב של כשרות תוצרת ישראל בארץ ובתפוצות, וחוסר התחשבות בצריכת היינות בכל בתי ישראל בימי הפסח הבעל"ט" - נאמר בסיום הודעת הרב יוסף.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד אחורי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הכרמל 25, ראשון לציון (יקבי כרמל מזרחי) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות