לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דלתות הרמטיות יאפשרו כניסת כוהנים ל "הדסה"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 16/12/1969 (יום שלישי)
כניסתם של כוהנים לבית-החולים "הדסה" בירושלים, שהיתה אסורה מאז הקמתו של בית-החולים, הותרה בימים אלה עם התקנת דלתות הרמטיות המפרידות בין בית-הספר לרפואה והמכון הפאתולוגי לבין שאר המחלקות. מעתה אין עוד חשש של טומאת מת - וכוהנים יוכלו לשהות בבית-החולים.

לפני שנה הוקמה ועדה משותפת מטעם הרבנות הראשית והנהלת "הדסה" וזו החליטה בדבר התקנת דלתות הרמטיות. המועצה הדתית בירושלים השתתפה בהוצאה הכרוכה בכך בסך של 40 אלף ל"י.

ההכשר הרשמי מטעם הרבנות הראשית יינתן בשבוע הבא לאחר שרבנים יבקרו במקום. בינתיים צצה בעייה חדשה: האחראי על הבטיחות וקצין כיבוי שריפות ב "הדסה", מר א. כספי, שיגר מכתב אל הנהלת "הדסה" ולמפקח הראשי על הבטיחות במשרד העבודה, בו הוא מזהיר שאחת הדלתות ההרמטיות עלולה להיות מלכודת בשעת-חירום. המפקחת מטעם משרד העבודה, הגב' לולה קובלנוב, שביקרה במקום, ייחסה משקל רב להערותיו של קצין הבטיחות והעלתה דרישות העלולות לעכב את ההסדר כולו.

אולם הנהלת "הדסה" החליטה להשאיר את ההסדר בתוקפו ובמועד מאוחר יותר ייבדקו ההשגות הנוגעות לבטיחות.

ההסדר החדש יפתור "בעייה אישית" של המוהל הירושלמי הרב יצחק צבי הלפרן, אשר בגלל היותו כהן נאלץ היה לעזוב את משרתו כמוהל בבית-החולים ונשאר מחוסר עבודה. בשעתו אירגן "שביתת שבת" ברחבת בית-החולים.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני סיקר את נושא כהנים בהדסה, גם לאור היותו כהן, וגם לאור קרבתו למנהל הדסה פרופ' קלמן מן. איזכור שביתת השבת של המוהל יצחק צבי הלפרין , סגנון הכתבה והכתבות המתוארות ב "דפים בנושא" שנכתבו על ידו מאששות את העובדה שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין-כרם, ירושלים (המכון הפתולוגי) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות