לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב לוין היה ציוני פעיל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 04/03/1970 (יום רביעי)
הרב יהודה לייב לוין, רבה של מוסקווה, אשר הטיל, לדברי סוכנות "טא"ס", דופי בציונות, בהודעה פומבית שמסר בסוף השבוע שעבר, היה ציוני מסור ופעיל בתקופה הצארית, בתקופת המהפכה וגם בראשית השלטון הקומוניסטי בתחילת שנות העשרים - סיפר ד"ר צבי הרכבי, מנהל הספריה התורנית המרכזית לשעבר, שהיה ידיד נעוריו של הרב לוין ועומד אתו בקשרי מכתבים.

עד כה לא התקיף הרב לוין את הציונות ואת מדינת ישראל. ידועה אף פגישתו הנרגשת עם האלוף אריק שרון, כאשר שניהם שהו באותו מלון בניו-יורק לפני כשנה. לאחרונה שלח מאמר גדול בשפה העברית, כדי שיפורסם בספר זכרון לקהילת יקטרינוסלב, אשר עורך עתה ד"ר הרכבי בירושלים.

בעבר נהג הרב לוין להשתמש גם בתואר "ראש ישיבת מוסקווה", אך לאחרונה חדל להזדקק לתואר זה, מפני שהישיבה, אשר בה למדו לפני שנים מספר כעשרים אברכים, התרוקנה לחלוטין ואינה קיימת עוד למעשה. הרב לוין עומד בקשרי מכתבים עם אנשים שונים בישראל, בעיקר רבנים וראשי מוסדות תורניים, ולכן עוררה התקפתו על הציונות תמיהה רבה, למרות שברור כי כפו עליו מתן הצהרה זו. השלטונות הסובייטיים זקוקים לשרותיו של הרב הישיש, בן ה-75 כ- "חלון ראווה" כלפי חוץ להעיד על "חופש פולחן דתי" כביכול.

הערות: צבי הרכבי היה מקור כמעט בלעדי של נח זבולוני, ונסיעותיו וקשריו של הרכבי בברית המועצות סוקרו רבות במאמריו, עובדה זו, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 2-y Vysheslavtsev pereulok, 5A, מוסקבה, רוסיה (הרבנות הראשית במוסקבה) | רחוב הר"ן 7, ירושלים (כתובתו של הרב ד"ר צבי הרכבי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות