לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נפתח הכינוס לתורה שבעל-פה

י. רפאל דורש תיקון בחוק שיכיר רק ב "גיור לפי הלכה"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 4) - 25/08/1970 (יום שלישי)
בתביעה להכניס תיקון בחוק המבהיר כי גיור-כחוק פירושו החד משמעי הוא גיור לפי ההלכה היהודית - יצא אתמול ח"כ יצחק רפאל, בטכס פתיחת הכינוס הארצי ה-13 לתורה שבעל פה.

מר רפאל שפתח את הכינוס הנערך במוסד הרב קוק בבירה, הוסיף כי הצורך בתיקון בחוק הוא הכרחי, כדי למנוע זעזועים בלתי-רצויים ושיבושים שלא לצורך.

במרכז דיוני הכינוס ה-13 לתורה שבעל-פה עומדים השנה שני נושאים: שאלת ההלכה בגיור ובעיות מלחמה לאור ההלכה.

הרב הראשי לישראל, הרב א. י. אונטרמן, שדיבר על שאלת הגירות, הטעים כי כאשר יגיעו לארץיהודי רוסיה, "נגייר את הנספחים שלהם שאינם יהודיים, אך לא נוותר על ההלכה שלפיה אנו מגיירים". הרב אונטרמן הוסיף: " אם נזכה והגיור יתנהל כהלכה יהיה זה לברכה, ואם לא יהיה כך, מי יודע לאן נגיע".

בהרצאתו על בעיית הגירות, התעכב הרב אונטרמן על מספר שאלות אקטואליות, אחת מהן היתה השאלה האם אפשר לקבל גרים הבאים להתגייר לשם אישות, ובעניין זה אמר הרב אונטרמן שיש להתעמק בבעייה, שכן שונה הדבר אם גר נשאר בסביבתו הקודמת או אם גר נעקר ממקומו ובא לגור בסביבה יהודית. בעייה אחרת שעליה עמד הרב אונטרמן נגעה לחשש שמא לא יקבלו עליהם הגרים עול תורה ומצוות ולא יקיימו את המצוות לאחר גיורם. ומהי קבלת עול מצוות? - "כשנראה לדיינים שהגר מקבל את המצוות בתום-לב, זוהי קבלה ואין להטרידו יותר". בסיום דבריו עמד הרב אונטרמן על שאלת ירושלים, בהדגישו את הצורך לשמור על שלמותה של העיר.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על הכנסים לתורה שבעל פה, בפרט לאור הכרותו עם רוב המשתתפים ועם המוסד המארח את הכנס: מוסד הרב קוק לכן סביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות