לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מחיצה ל "תולדות אהרן" מכספי הציבור


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 26/10/1970 (יום שני)
סיכסוך השכנים שפרץ לפני שנים בין חסידי "תולדות אהרן" הקיצוניים לבין הכנסיה הרומנית בירושלים, הגיע בימים אלה לקיצו עם הקמת מחיצת קיר גבוהה בין שניהם, העולה למשלם המסים כ-50 אלף ל"י טבין ותקילין ...

המדובר ב "בית הורוד" השייך לאפטראירכיה האורתודוכסית הרומנית בישראל, אשר ברחוב שבטי ישראל 46, שמעבר לו בבתי האונגרים שוכנת הישיבה של חסידי "תולדות אהרן", הקיצוניים הנקראים "ר' אהרל'י" ע"ש רבם ר' אהרן ראטה ז"ל. בית זה שימש בעבר ככנסיה רומנית.

עם כניסת חלק ממשרדי החינוך והתרבות לשם (1951), הוסר הצלב מבנין זה, ועם פינוי הבית ממשרדים אלה (1964) שוב הותקן הצלב ונוסף עליו מגדל גבוה ועליו צלב ובתוכו פעמון הקורא בכל יום ראשון וחג נוצרי את המאמינים לתפילות.

חסידי "תולדות אהרן" הביעו מורת-רוח על-כך בצורת ידיית אבנים והפרעות בתפילות - ותלונות נתקבלו במשרדים הממשלתיים מראשי הכנסיה הרומנית בישראל. אולם כיוון שהכנסיה שייכת למדינה הקומוניסטית היחידה המקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל, התערבו אישים שונים כדי למצוא פתרון לסכסוך הדתי הקיים בין החסידים והכנסיה הרומנית, וכמו שאמרו: יגעת ומצאת.
הוחלט על הקמת קיר-מחיצה בין "תולדות אהרן" והכנסיה הרומנית. בימים אלה הושלמה הקמת המחיצה שעלתה למשלם המסים כ-50 אלף ל"י. כיסו את הוצאות הבניה משרד ממשלתי ומוניציפלי בירושלים.

חוגי "נטורי קרתא" הקיצוניים השייכים לפלג של ר' עמרם בלוי, הביעו תמיהה על הסכמת האדמו"ר של ה "תולדות אהרן" ר' אברהם יצחק קאהן, שהממשלה ה "ציונית" - שהוא אינו מכיר בה ובחוקיה - תקים מחיצה על חשבונה בשביל חסידיו.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על העדה החרדית ובפרט על הפלגים הקיצוניים שבה. עובדה זו, בנוסף לקירבתו לר' עמרם בלוי המוזכר בכתבה, תוכן הכתבה וסיגנונה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שבטי ישראל 35, ירושלים (ישיבת תולדות אהרן) | רחוב שבטי ישראל 46, ירושלים (הכנסיה הרומנית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות