לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

300 כהנים יתפללו מחר ליד הכותל למען יהודי רוסיה


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 30/11/1970 (יום שני)
שלוש מאות כוהנים מכל רחבי הארץ יקיימו מחר יום שלישי בבוקר בצוותא את ברכת הכוהנים המסורתית של "יברכך ד' וישמרך" ליד הכותל המערבי, כתפילה למען גאולתם ופדות נפשם של יהודי ברה"מ.

ברכת כהנים המונית זו אורגנה על-ידי מקובלי ירושלים, אשר גילו כתב יד עתיק של "רבנו הרוקח", הוא ר' אליעזר גרמייזא, בו קבע כי אם ביום שלישי של פרשת "תצווה" יעלו 300 כוהנים ויאמרו ברכת "יברכך", "זהו דבר גדול ונפלא מאוד, שיביא שפע ברכה וטובה לישראל".

המקובלים מסתמכים גם על הכתוב בספר דברי הימים (ב'): "ויתקדשו כוהנים ויברכו את העם וישמע בקולם, ותבוא תפילתם למעון קדשו לשמיים".

כדי לבקש רחמי שמיים על יהודי בריה"מ במצוקתם, החליטו על כן מקובלי ירושלים לארגן ברכת כוהנים המונית זו ליד הכותל המערבי לפי הכתוב בכתבי היד העתיקים.

תהיה זו הפעם הראשונה שליד הכותל תערך תפילה המונית כזאת של כוהנים. לצורך זה אורגנה הרשמה והסעה של כוהנים מכל ערי הארץ אל רחבת הכותל.

הערות: נח זבולוני כתב פעמים מספר על מקובלי ירושלים, בנוסף השתתף באופן קבוע בתפילת הכהנים בכותל המערבי שהחלו להתקיים באופן סדיר בשנה בה נכתבה הכתבה, בפרט לאור היותו כהן. עובדות אלה, תוכן הכתבה, סגנונה וציטוט פסוקים ומקורות חז"ל מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות